lördag 28 november 2009

Pepparkaksbak och Lollo och Bernie!

I Torsdags så kom min mor hit! Vi hade det så mysigt med tjejerna. Hon överraskade mig med en fin krans som hon hade gjort själv och hade med sig mossa, en hel del kottar och blåbärs och lingonris som vi sedan fyllde adventsljustaken med. Blev jätte fint!


Mormor hade även köpt så söta kläder till tjejerna! Jätte fina små bodys med två små smurfar som pussar varandra, såååå passande till mina små pussande tjejer. Deras vita västar till deras byxor med kjolar var ju så fint ihop!

Till middag blev det kyckling i ugn med potatis och rotgrönsaker vilket blev lyckat, räckte både till middag och även till lunch dagen efter till oss allesammans. Jag och min mor satt sedan och pratade länge efter tjejerna hade gått och lagt sig. Väldigt mysigt!

Efter middagen så var det lång dans! Mormor sprang runt, runt, runt med först Cornelia tills hon stupade av trötthet...sedan så sprang mormor runt, runt, runt med Olivia tills mormor var helt slut och också behövde vila sig!
På Fredagen förmiddag så gick vi ut och bort till lekplatsen vid stranden. Jag ville så gärna ha lite fina bilder när tjejerna satt på stranden...men det ville inte tjejerna! Det var ett helt ok väder men det blåste lite och tjejerna började till slut bli hungriga så vi gick hem för lunch. Tjejerna fick gå en väldigt lång sträcka själva vilket jag tror att de tyckte var kul...dock gick det inte så fort frammåt.



Efter vilo stunden så bakade vi pepperkakor! Jag ville ju så gärna göra 2 stora hjärtan att hänga i köks fönstret! Hjärtarna blev väldigt fina. Det blev även lite små pepparkakor också men de har vi redan ätit upp. Oj, vad det skiljer sig i smaken på köpta och på de man bakar själv. Mycket godare att baka själv!!!


Jag förberedde sedan middagen som bestod av fläskfile gryta och ris. Farmor och farfar skulle ju komma över på middag och min mor skulle hämta sin kära man på bromma flygplats då han varit i Danmark (Gylland) med jobbet. Vi åt sedan (farmor, farfar, mormor, tjejerna och jag) var väldigt trevligt att vi alla kunde äta tillsammans, det händer ju inte så ofta precis! Super kul!


Mamma åkte sedan runt 17:30 för att hämta Torbjörn. Jag, Eija och Roggan satt och tittade på Idol, drack vin och pratade om allt mellan himmel och jord, vi hade verkligen super trevligt!!! Runt 10:00 så dök ju även min man upp i dörrhålet...utan väska! Hela hans väska är helt borta och däri låg även hans fina smycke som jag designade åt honom i 30 års present...suck!!! Hoppas verkligen att han får tillbaka väskan SNART! Mycket går ju att ersätta men tyvärr inte allt...Hur som helst så är jag ju väldigt glad att min kära man är hemma igen! :-)))

Idag Lördag så har det varit fullt upp. Jag har lyckats fått upp julgardiner i nästan alla rum och min man ordnade adventsljus stakarna. Jag var iväg till Arninge medans tjejerna och mannen min låg och sov lunch. Letade nämligen efter julgardiner till tjejernas rum men letade förgäves...hittade inga och får väl fortsätta leta vidare imorgon. Hittade dock en hel del annat skoj...som tex dessa två STOOOORA goosisar på Coop!!! ha ha..kunde inte motstå och när jag vet att de älskar "Lollo och Bernie" !!! Skrattade högt för mig själv på vägen hem då de fick sitta i tjejernas bilbarns stolar! Olivia och Cornelia blev förstås överlyckliga över deras nya gosiga vänner!
Lollo tv och Bernie th

Farmor och farfar kom sedan ner igen vid 15:00 och drack lite glögg och åt pepparkaka och lussebulle med oss. Vi fick även hjälp med att sätta upp utebelysningen på balkongen, så nu lyser det så vackert utanför! De gick sedan hem då det var dags för vår lilla famlj att äta och de skulle också hem och göra iordning något smarrigt med biff. Ännu en trevlig eftermiddag med farmor och farfar. Jag satte sedan igång och gjorde iordning de stora pepparkaks hjärtarna som ni ser nedan.

Idag Söndag så har jag bakat mer pepparkakor då hjärtat som ni ser i fönstret ramlade ner och gick sönder....buuuhhh! Nu hänger det dock ett nytt hjärta i fönstret igen! :-) Har även fått upp lite fler jul gardiner vilket är skönt men tjejernas rum är fortfarande gardinlöst...måste lösa detta nu imorgon eller ialla fall innan veckan är slut! Nyligen ätit lite varma mackor och lägger nu upp de sista bilderna för denna lååååånga helg...det är ju lååångt ifrån smidigt detta system där jag skriver denna blogg, funderar på att byta till någon annan blogg sida som kan hantera bilderna på ett enklare vis.

KRAM hoppas ni har haft en fin 1:a Advent!

1 kommentar:

  1. Å vilka fina bilder på dina söta tjejer. O vilka finapepparkakor, duktig u är. Och WOW vilken utsikt ni har, jätte jätte fint. Ses gärna på fredag då Aleksander vill ha massa kramar :)
    Kram på er

    SvaraRadera