söndag 1 november 2009

Fottning, Halloween och SM Guld!!!

Pappa Chrille har väntat i 11 år på att fylla sitt AIK glas och idag kom han hem full och go och gjorde precis det!!! GRATTIS AIK ni fick SM Guld!!!

Ja det har verkligen varit en otroligt händelsefull helg. Började redan i fredags då tjejerna skulle fottas på Öppna Förskolan. De skötte sig utmärkt och hade på sig urgulliga kläder "tycker jag ialla fall"! De är ju så goa då det även skulle pussas och kramas under fottningen så jag tror att det blev urgulliga kort men det visar sig väl! Var lite nervös inför fottningen då jag verkligen ville att det skulle bli bra. Är nu så spänd på att se resultatet!

Efter fottningen så gick vi hem och åkte sedan upp till syrran Cia i V-rås där vi hade en sådan mysig och lyckad helg med hela hennes fantastiska familj! På fredagen så var vi ute en del på deras tomt på dagen och sedan så åt vi en mycket god Pizza på kvällen "Kyckling, banan,annanas med Curry" tog jag och den var så goooo! Avslutade kvällen med lite bad för tjejerna, visst ser det mysigt ut! Fick sedan ett mindre roligt samtal ifrån min mor som berättade att hennes mans mamma gick bort denna kväll...aldrig roligt med sådana besked! Den damen hade det inte så lätt hennes sista år i livet...diabetes, blev av med båda sina ben och samma kväll som hon gick bort så slutade hennes njurar att fungera...det gick dock rätt så snabbt vilket måste ha varit skönt och om jag får säga det själv så kan man ju inte välja en bättre helg...om ni förstår vad jag menar. Egentligen så är det ju allahelgona då man firar dem som gått bort men ändå!

Lite bilder från Fredag kvällen!
(Olivia, Cornelia, Julia och Isabelle)


På Lördag förmiddag så åkte vi alla sex tjejer och badade i Lögarängens badhus (Cia, Julia och Isabelle och Jag, Olivia och Cornelia)! Första gången i ett badhus med tjejerna och vilket perfekt badhus, fanns både bad avdelning för småttingar som O and C med en massa små bassänger som liksom satt ihop med roliga figurer som sprutade vatten och sedan varm bassängen var ju otroligt skönt efter ett tag att sjunka ner i! Blir absolut inte sista gången vi åker till detta badhus! Det stod mellan Sala eller ett bad hus i V-rås, får bli Sala någon annan gång! På vägen till badhuset så åkte Julia med oss i bilen och då var ju mina tjejer inte så värst glada om man säger så men på vägen hem så sa det inte mycket alls vilket jag inte alls hade förväntat mig. Isabelle åkte med oss på vägen hem, tror hon är lite känsligare så det var tur att mina tjejer var snälla!

När vi kom hem så var vi ute ett litet tag till medans Chrille och Dennis gjorde mat till ungarna, de fick lunch sedan var det sovdags! Jag, Cia och lilla Julia åkte sedan iväg och köpte en blomma till Torbjörn som vi sedan fick ställa i deras lilla uterum då de inte var hemma då vi kom. Torbjörn förstod att det var vi och ringde senare och tackade. Efter vi lämnat blomman så åkte vi och Halloween handlade! Så kul det kändes detta är första gången på evigheter som jag och syrran gör någonting utan barn, Julia var ju med hon är bara rolig att ha med då hon nu börjar att bli så stor och förnuftig! Riktig smart liten tjej måste jag säga, tydligen bäst i hennes klass på både läsa och en massa andra ämnen! Stolt Moster!!! :-)

På eftermiddagen så fixade vi ordning oss själva med svart smink, glitter och jag lockade mitt hår. Vi gjorde sedan iordning all mat, vi hade allt möjligt småplock. som tex revbensspjäll, rotfrukter i ugn, avhuggna häxfingrar, troll ögon och en hel annat smått och gott!
(Lite bilder från Halloween kvällen!)

Min Kusin Jan hans Fru Marie och lille Albin kom också över och förgyllde vår kväll! Var så länge sedan som man träffades och så roligt att äntligen få se lille Albin!
Något som också är så kul att det är så härligt att se att mina tjejer och syrrans tjejer kan leka så fint ihop nu och det är så kul att se att Julia tycker att det är så roligt med små tjejerna! Hon får verkligen 3 st små tjejer att pyssla om nu, ha ha!!! Hon är så duktig och det är Isabelle också!

Nu vet vi även att det fungerar att sova tillsammans med tjejerna så det bäddar gott inför Julen!!!
Sedan så kom Söndagen! Vaknade upp efter rätt så oroliga nätter uppe i Västerås...tjejerna var ju lite febriga. Min mor ringde och ville komma över och säga hej innan vi skulle åka tillbaka till Stockholm vilket hon gjorde. Mor min jobbar ju på sjuk och hälsovårds upplysningen i V-rås och hon uppmanade både mig och syrran att vaccinera oss. Min syster hade ställt in sig på att inte vaccinera sig eller barnen vilket är helt hennes beslut. Jag kommer att vaccinera mig och kommer även försöka få barnen att bli vaccinerade då det känns tryggt att ha det skyddet. Innan vi åkte hem fick vi även pannkakor som Dennis gjorde iordning medans vi andra var ute i Julia och Isabelles lekstuga. Verkligen ett måste med en lekstuga när vi skaffar villa! Efter maten så tittade jag igenom en massa kläder som Cia hade plockat undan åt Olivia och Cornelia, verkligen jätte mycket fint så TACK så mycket!!!

Då Chrille var och tittade på när AIK tog SM Guld så var ju jag själv med 2 små sjuklingar ikväll...det gick ändå bra måste jag säga dock så blir det ju världskrig när man tar fram vällingen..känns som de 2 längsta min i sitt liv när de bara vrååååål skriker och är såååå hungriga! Efter 2 min maktlöshet och äntligen varm välling så lade jag båda i soffan och så fick de äta själva! Gick hur bra som helst, se bilderna nedan!!!
(Olivia tv och Cornelia th)

Simma lugnt nu ska jag äta lite macka och gå och sussa!

PS: Glömde att berätta att lilla Cornelisen blev lite febrig i V-rås men är nu redan på förbättringsvägen. Olivia är dock på försämringsvägen...så det blir väl en liten tuff natt för oss alla kan jag tänka!

1 kommentar:

  1. Å vilka underbarat fina bilder på dina söta tjejer :) Dom är ju så härliga. O va söt du va i din hallowensminkning.
    Krya på er så kan vi leka när ni blir friska.
    Kram till er alla / Sandra o Aleksander

    SvaraRadera