onsdag 25 november 2009

Öppna Förskolan och Farmor och Farfar!

Natten var ok, det var Olivia som var lite orolig bara och fick gå in och stoppa om henne ca 3 ggr. Cornelia sov som en liten princessa, vaknar aldrig fast sin syster skriker till och likaså är det ju med Olivia ifall Cornelia är orolig, det är så skönt att de inte väcker varandra.

Vi gick iväg till Öppna Förskolan imorse och där var det som vanligt lek och sångstund. De fick också äta sin lunch där och sedan så traskade vi hem igen. De sov mellan 12:00-14:30, var till och med tvungen att väcka dem då de sov så tungt båda två...det är väl det trista vädret som gör att de är lite tröttare än vanligt, bara regn och rusk.

När de vaknade så satte jag igång och damsög hela lägenheten, inga problem längre med damsugaren. Förut var de ju så rädda för den men nu så springer de efter hela tiden och skriker av förtjusning, man får passa sig så att man inte råkar ge dem en gänga med slangen...eller köra över deras små fötter med damsugaren...Nu är det ialla fall rent och snyggt hemma igen. Kände att det var dags att städa lite och med tanke på att svärföräldrarna skulle komma senare idag och min mor imorgon så passade det ju bra att få det gjort.

Som sagt svärfar kom runt 17:00 och tjejerna var ju så glada att han kom, de skrattade och kramade honom så han kände sig nog mer än välkommen! Vi lekte lite, fikade, badade och sedan fick de lyssna lite på Lollo och Bernie låten...de är ju helt galna i denna låt!!! Eija kom runt 19:00 då hon var tvungen att jobba och sedan så är det ju även väldigt dåliga bussförbindelser ut hit till Hägernäs strand. Hon kom sedan när Roger och jag satt och matade tjejerna. Olivia hade fortfarande kvar i flaskan då hon fick syn på farmor och ville inte dricka upp mer och likaså blev det för Cornelia...attans också!!! Vällingen är ju viktigt att de får i sig innan de lägger sig för natten. Tror dock ändå att de drack tills de blev mätta så det borde nog sova skapligt inatt...hoppas jag...Tjejerna somnade 19:30!

Vi satt sedan och tittade på Bonde söker fru. Det var trevligt att de stannade så länge, händer inte så ofta att jag träffar svärföräldrarna så här på tu man hand! Verkligen jätte trevligt och på Fredag kväll så ses vi igen!

Nu ser jag framemot imorgon då min lilla mor kommer och hälsar på oss, det ska också bli så roligt! Nu längtar jag verkligen efter henne! Ska blir roligt att se tjejernas miner när de får syn på sin mormor!

Vad gäller min man så har han det gott i Madrid. Igår kväll så hade de varit inne i Madrid och ätit gott så det går nog ingen nöd på honom. Jag saknar dig dock grymt mycket!!!

Kram och Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar