lördag 21 november 2009

P-böter, Nickis Lekland och fotton!

Då är det Söndag igen...Vi har haft en kanon fin helg med fint väder och en massa myspys! Dock har ju tjejernas feber gått lite upp och ner så det har varit lite si och så med tjejernas humör...nu tror vi dock att de är helt feberfria då de inte har haft någon feber på hela dagen. Sprutan tog verkligen hårt på tjejerna men vill inte ens tänka tanken på hur de skulle må om de fick den riktiga svininfluensan. De flesta barn som jag träffat känner inte av så mycket att de får feber utan leker oftast vidare och skrattar ändå...inte våra tjejer. När de har över 37,6 så är de helt sänkta och ligger/springer bara och gnäller...

Vi diskuterade vad vi skulle hitta på denna Lördag, händer inte så ofta att man inte har något speciellt bokat en helg som denna. Det är ju så mysigt att göra saker med bara familjen! Det stod mellan badhuset och Nickis...dock var det innan vi såga att det var strålande sol ute. Då stod det helt plötsligt mellan någon ute lekpark eller Rönninge gård. Då Rönninge gård inte öppnade förrän 12:00 och stänger 15:00 så passade inte det med tjejernas sovpass så det blev istället Täby Centrum. Där handlade vi först lite mat och fortsatte sedan till lekparken bredvid där tjejerna fick gunga, åka ruthbana och klättra i borgen. Det var helt lagom och vi åkte hem till lunch. Vi åt allesammans sedan så gick vi och lade oss! Något vi såg på Lördag morgonen var att vi hade fått P-böter...då Chrille hade varit och storhandlat i Fredags så hade han ju så mycket kassar och ställde sig på en handikapp parkeringsruta utanför oss. Det är en ruta som vi alla i huset har använt oss av då vi vet att ingen är handikappade i huset. Har varit bra att ha stått där ibland och ingen har sagt något. Hur som helst så hade vi fått P-böter...det som var så fruktansvärt irriterande var att det var någon i huset som hade ringt till P bolaget och anmält!!! Vi har ju nästan bara äldre som bor i huset och några av dem är ett par riktiga tjurskallar...vad skapar detta för grannsämja??? Om man bara visste vem det var...950 spänn fattigare!!! Shyssta grannar va!!! Annars så hade vi en jätte mysig eftermiddag och kväll! Någon av våra grannar hade ju också säkert en jätte händelsefull Fredag kväll...NOT!

Min älskling gungar mina två små änglar!


Idag Söndag så var vi iväg till Nickis Lekland mellan 10:00 -11:00. Tjejerna tycker ju det är så roligt och det tycker ju vi med! :-) Vid lunch tid idag så läste jag även ut boken "Om jag kunde drömma" och kan verkligen rekommendera den. Hade dock önskat mig ett mer dramatiskt slut. Vi gick inte ut något mera utan stannade inne på eftermiddagen, ibland är det så skönt att bara ta det lite lungt.

En ny favorit ialla fall för Olivia är nyponsoppa...vi fyllde på hennes glas 4 ggr (visserligen inte fulla glas men ändå...)


Nickis lekland!
Olivia tv och Cornelia th



Olivia tv och Cornelia åker rutchbana th



Cornelia älskade bilen men Olivia blev vettskrämd när bilen började att röra på sig...så typiskt Olivia!!!


Imorgon Måndag så ska jag iväg och träffa tvilling mamman Helene med hennes små söta enäggs pojkar Mille och Oliver. Ska bli så roligt att både träffa henne, pojkarna men är också mycket spänd över att se deras nya hus!!! Helene träffade jag först på tvilling klubben för att senare träffas igen på Danderyds sjukhus där vi båda blev inlaggda och låg vägg i vägg med varandra. Det skiljer endast 4 eller 5 dagar på våra småttingar, så vi har följts åt hela vägen vilket är väldans roligt!

Har fått bilderna via en länk när Olivia och Cornelia fottades på Öppna Förskolan. Det är ju så mycket fina bilder och kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag ska förstora och rama in! Vill ha en bild på dem tillsammans men även på var och en av dem. Har ju mina favoriter men helst av allt så vill jag tapetsera hela lägenheten med bara tavlor på dem men det går ju inte...

Här kommer länken till mitt facebook album: http://www.facebook.com/album.php?aid=20261&id=1658746995&saved#/album.php?aid=20261&id=1658746995

För Er som inte har facebook kommer här en annan länk: www.bougt.se/oppnafskhagernas

KRAM, ikväll så är jag sugen på att se någon bra film och äta lite scones!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar