onsdag 4 november 2009

Simmat

Har precis klämt i mig te och smörgås efter att varit och simmat för första gången på över 16 mån...ja ni undrar säkert hur det gick och då kan jag säga att det bara gick fint. Jag får väl äta upp det imorgon när träningsvärken kommer krypandes...Jag simmade ialla fall först 40 längder bröstsim på exakt 30 min och sedan 10 längder blandat både rygg, mage och krål så att det verkligen skulle kännas i kroppen! Blev totalt ca 40 min som jag simmade nonstop! Är så glad och stolt att jag verkligen kom iväg, för det är ju bara en själv som kan ta det där beslutet som är så jobbigt när man inte tränat på ett tag! Sedan blev det lite dusch, bastu och sedan lugna favoriter i bilen hem! Åhhh så relaxed man känner sig nu och vad gott det är att äta något efteråt!!!

Kan verkligen känna mig nöjd efter denna dag med både städning av hela lägenheten, lek med tjejerna och simmat 50 längder!!!

Jag fick ju ett simkort på 10 ggr av svärmor och svärfar när jag fyllde år så det är det kortet som jag kör på nu. Frågade i badhuset vad det skulle kosta om man bara skulle vilja gå och träna 1 gång...dvs test köra...fick nästan en chock!!! 150 spänn!!! Det är ju rena rama rånet och sedan måste man ha gym kort för att få utnyttja passning av barnen så det är väl bara att försöka införskaffa ett gymkort snarast...dock inte denna månad!!! Det är annars verkligen ett jätte fint badhus de har i Vallentuna med allt möjligt för barnen...dock inte alls lika mäktigt som Lögarängen i Västerås!

Nu ska jag julpyssla lite! :-)
Kan dock inte säga vad då det ska bli julklappar till släkten och tror att de kanske läser detta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar