tisdag 24 november 2009

Själv med tjejerna hela veckan!

Efter en jobbig natt med en orolig Olivia som låg mellan Chrille och mig och vred och vände på sig och satte sig upp i ca 1h så var man rätt så trött idag. Säger bara stackars min man som skulle gå upp 04:00 för att vara hemmifrån kl: 04:45...nu ska han ju vara i Madrid hela veckan på föredrag och utbildning. Kommer att sakna honom så mycket! Pratade med honom i eftermiddags och resan hade gott bra, dock så hade han mötts av en väldigt illa luktande rök lukt när han steg in på sitt hotell rum...så han fick byta rum.

Idag var vi ute på förmiddagen, träffade på grann tjejen Jenny med sin söte lille Valle. Lille Valle hade precis varit och fått sprutan så duktig så hade inte sagt ett pip. Vi tog en liten prommenad, tjejerna var griniga så det var inte så jätte lätt att vara ute länge...Det verkar vara tänder på G på båda tjejerna då de slänger sig ner och biter i allt just nu, tycker så synd om dem men vad kan jag göra?

Efter lunchen och sovpasset så åkte vi till Arninge där jag bla gick på systembolaget, det var premiär för mig med tjejerna och det fick jag ju känna på......inte lätt att komma förbi kassorna så fick gå en annan väg för att komma ut med vagnen. Kanske inte så vanligt att man kommer in med tvillingvagn där...likaså var det på Coop, skulle handla lite mat och kom inte ut med vagnen genom kassan så jag fick be den skapligt långa kön att maka på sig så att jag skulle kunna backa ut med vagnen och köra ut den vid informations desken. Allvarligt talat hur smalt bygger de kass utfarten...har faktiskt inte varit med om det förut men nu både på systemet och på Coop!!!! Det var något pinsamt och fick lite chockade blickar från människorna i kön...men vad gör man...ut måste man ju!

Väl hemma så gjorde jag iordning lite lax i ugn och de åt väldigt bra då de verkar att älska lax! Sedan blev det lite lek, bad och sängen. Tjejerna sov redan vid ca 19:40!

Mina söta små älsklingar dricker välling!



Trevlig kväll!

1 kommentar:

  1. Hej Johanna! Jobbigt med bred vagn eller kanske snanare smala kassor/utgångar!
    Skulle gärna pröva ditt recept på lax i ugn - kan du inte mejla mig receptet?
    Kram från kusinvitamin (Maria)

    SvaraRadera