onsdag 4 november 2009

Damsugit, skurat, torkat och dammat hela förmiddagen!!!

Allt började så bra! Tänkte att Olivia skulle få bekanta sig lite med damsugaren då hon varit så rädd för den! Innan jag startade den så sa jag -klappa fint på damsugar monstret, klappa fiiint och Olivia och Cornelia klappade så fint på damsugaren! Sedan så varnade jag Olivia innan jag satt på damsugaren, jag lät själv lite som damsugaren...-brööööööl, då tittade de lite konstigt på mig sedan efter ett tag så satte jag på damsugaren och då sade varken Olivia eller Cornelia någonting alls utan bara satt och tittade på damsugaren och klappade den fint ibland!!! Ha ha så det gick ju strålande...så vande man av med all gallskrik när det ska damsugas!!! Olivia har ju varit helt hysterisk bara man tog fram damsugar monstret!

Medans jag damsög så sprang de hela tiden efter och röck och skulle bita i sladden och skulle tränga sig före mig hela tiden....tålamod, tålamod...det gick inte så snabbt men huvudsaken var ju att jag skulle få det gjort och helst innan de var dags för tjejerna att gå och sova...kände mig lite stressad. Man är ju rätt så inne i vad man gör när man damsuger och rätt som det är så hör jag bara ett gallskrik...det var Cornelia som satt och lekte med en lång stålpinne i garderoben som jag hade glömt och stängt...och slog upp den i munnen så hon började att blöda massor!!! I panik så tog jag henne in till badrummet och skjölde ur munnen på henne...alla tänder satt kvar och efter ett tag lugnade hon ner sig, som tur var! Ok, nu var det bara att ha kolla på två tjejer som sprang omkring överallt + att jag verkligen hade bestämt mig för att jag skulle städa!!! Tillslut så var det ialla fall klart och damsugaren åkte tillbaka in i garderoben! Pust!!!

Jag hann plocka, damma och torka lite innan klockan blev ca 10:30
...då var det helt plötsligt bara för mycket för tjejerna, de började gnälla otroligt och testade och pockade på min uppmärksamhet hela tiden...självklart att de hade tråkigt när mamma bara springer omkring och gör annat än att leka med dem... och tillslut så tänkte jag att de måste vara hungriga, värmde snabbt iordning en burk och satte ner tjejerna i stolarna! De ville inte ha!!! Just då var jag så trött för att jag hade städat, så trött på allt gnäll och så trött på ungarna!!! Kan de inte bara vara TYSTA en sekund!!! Mitt tålamod som jag byggt upp så bra sedan tjejerna kom fanns inte alls nu. Låter kanske hårt nu men jag behövde en paus från allt och tog ner båda tjejerna "skrikandes" och satte ner dem på golvet...."skriker" fortfarande så då gick jag in och lade ner dem i sängarna och gick ut och stängde dörren till rummet och gick och diska den sabla röran som alltid blir när de kladdar och äter! Hade föreställt mig ett kaotiskt liv från rummet men "Nej" helt tvärtyst!!! Vad nu kommer de somna redan...efter jag diskat upp allt så gick jag in i rummet igen och där satt båda tjejerna i var sin säng och log!!! Så var det med det...då lekte jag med tjejerna en bra stund och sedan när klockan blev runt 11:15 så gjorde jag iordning mat till både mig och tjejerna och så åt vi alla tre!!! Lade sedan ner tjejerna i sängen runt 11:30 för sitt vilopass! Då tjejerna somnat så körde jag igång med att torka alla golven...pust nu var jag verkligen trött!!! Blir nog att kalla på städ hjälpen till nästa gång...behövde dock spara lite pengar denna månad då det inte var helt gratis att åka till Rhodos!

Både jag och min man funderar också över när de ska börja och prata lite mer...de säger -Titta, där, och Mamma och babba (pappa) men sedan så är det bara dadadadadadda! Cornelia har börjat att säga dadadadada som en mening då hon säger orden lite upp och ner i lite olika tonlägen. Alltid något! Men hur får man dem att säga efter och börja att säga fler ord...känns som vi verkligen tjatar men utan resultat!!!

Något som också är väldigt frustrerande är att de är så envisa och inte vill lyssna på när man säger -Nej, rör inte blomman!!! Cornelia lyssnar mycket mer och förstår vad man säger men Olivia är helt hopplös! Det kan göra mig galen ibland, när man upprepar och upprepar och upprepar...men NEJ!!! Man undrar ibland om man blir för sällan arg på tjejerna för när man väl blir det så skrattar de bara??? Så frustrerande!!!

Har idag även bokat in en behandling på Catlina Kliniken nere hos oss här i Hägernäs Strand! Fick ju en "Top till Tå" present kort av min kära man vilket menas att de går igenom hela kroppen med diverse inpackningar! Så Fredagen den 13:e så ska jag ligga ner och bara njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar