lördag 7 november 2009

Händelsefull Lördag!

Morgon började mysigt med en god frukost och sedan så packade vi iordning inför en utflykt till Nickis Lekland! Oj så kul tjejerna tyckte att det var där och mamma och pappa också förstås!




När vi kom hem så fick tjejerna äta lite mat (lassangen från igår) och redan 11:30 så var de så trötta att de ville gå och lägga sig. Då började jag göra iordning den goda lunchen (färsk bandpasta med scampi) som vi sedan smaskade i oss med ett glas champange! Sedan förberedde jag lammsteken och lade in den i ugnen!

När tjejerna vaknade så tog Chrille med tjejerna ut på en prommenix så att jag skulle kunna få vila lite, har varit lite dålig på att vila den sista tiden och det börjar att kännas i kropp och själ! Har så svårt för att varva ner och känner mig så stressad över allt jag måste hinna med...inte alls bra! Måste bli ändring på den varan!!!

Olivia och Cornelia har hittat något som de verkligen gillar...salta pinnar!!! Ja det är ju bättre än att de börjar att äta godis ialla fall. De brukar alltid bli så gnälliga när jag står och förbereder maten men nu är de nöjda ett tag när de får tugga på en salt pinne..hi hi!Lammsteken blev också lyckad, lite rosa innuti precis som den skulle vara! :-)

Medans pappa Chrille stod och hoppade och jublade framför TV när AIK vann igen...så gjorde jag iordning lite gottigotti till tjejerna! Hade kvar 2 st muffins från min fest när jag fyllde så jag vispade iordning lite grädde och klickade på lite glass. De fick dela på en muffins och oj vad det smaskades!


När det var färdig smaskat så var det dags att glädjas lite med pappa Chrille! Han fick ju fylla sitt AIK glas igen!

Vi har även bokat in en mys helg på vår 8-åriga förlovnings dag! Chrilles mamma och pappa sitter barnvakt då medans jag och Chrille checkar in på hotel Riesen i Stockholm City (Gamla Stan)!!!! Ska bli underbart mysigt...blir vår första natt utan barn!!!

Lite mysiga bilder på tjejerna tidigare i veckan!


Nu ska vi se lite på film!

2 kommentarer:

  1. Men å vilken fin familj ni är :) Och vilken god mat. Vad mysigt ni har det.
    Söta barnen är....
    Hoppas ni får en trevlig kväll.
    kram från oss alla

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina bilder och va Scampi rätten såg smaskig ut.
    Kan du lägga ut recept på den också?
    Tack på förhand och Kram

    SvaraRadera