onsdag 11 november 2009

Hjälp mig att hålla dem friska - Vaccinera dig!

Det har ju varit mycket olika åsikter om det här med vaccineringen men nu märktes det dock en stor förändring på Öppna Förskolan idag. Nästan alla mammor som var där hade vaccinerat sig och tyckte att det var en självklarhet! Alla försöker att skydda sina barn så mycket som det går och de flesta drar sig faktiskt för att gå till ÖF pga att det finns föräldrar som går dit med ibland sjuka ungar...

Pratade med en mamma idag som satt och snörvlade och var helt röd i ögonen och hade en jätte snorig son med sig också...hon tänkte inte vaccinera sig då hon sa att hon aldrig brukade bli sjuk eller smittad av influensa eller liknande! Det hon inte tänker på är kanske att om hon skulle bli smittad och bara få några lätta symtom och sedan träffar en massa barn och smittar ner dem så är det ju inte så säkert att de klarar av NöffNöff lika bra som hon!!! Min åsikt är att alla ska vaccinera sig men respekterar även alla som inte vaccinerar sig men bara OM de inte smittar mina barn...Jag förstår verkligen inte varför man går till ÖF och tar med sin snoriga unge i sådana här tider om man inte är helt frisk.

Olivia och Cornelia är ju båda väldigt sociala och när Olivia klättrade upp till snoriga mamman så gick jag faktiskt fram och tog Olivia och sa att det inte är ok att hon håller henne när hon är så förkyld! Som sagt, jag kanske kunde ha valt att stanna hemma men känner inte för att låsa in oss heller...dock så tycker jag att om man inte är helt kry så behöver man ju inte det första man gör springa till ÖF och smitta ner alla andra!!! Vet inte hur folk tänker...inte alls ibland verkar det som!!! Blev riktigt irriterad idag!

Vad gör jag för att skydda mina barn?

1) Jag och min man har vaccinerat oss
2) Umgås med vaccinerade personer...så gott det går...
3) Vaccinerar mina barn när jag fått klar tecken!

Hjälp mig att hålla mina barn friska - Vaccinera dig!

Kram på Er!

1 kommentar:

  1. Å vad jag håller med dig helt. Så fruktansvärt att man går på bla öf när man är sjuk o när man inte ens verkar bry sig om andras barn. Jag drar mig verkligen för att gå till öppna då det finn sådana mammor som inte bryr sig. Vaddå dom kanske klarar sig men alla gör ju inte det.
    Tycker absolut du också ska göra en liten telåda :) Den som jag har finns att köpa på jysk, så FIN!!!! Vi kommer jätte gärna o leker men imorgon har jag lovat mamma att vi ska till mormor o morfar. Men ska ni till öppna på fredag? Nästa vecka kommer vi gärna o leker med er..Många kramar till er gullungar....

    SvaraRadera