tisdag 17 november 2009

Cornelia sov med mig!

Detta är nu 3:e natten på raken som vi har 2 oroliga tjejer...och självklart så vaknar de inte av varandra utan byter av så där lagom så man nästan själv hinner somna...Arghhh!!! :-S

Först strulade Olivia och sedan började Cornelia...märkte att Cornelia behövde mamma då hon var otroligt glad när jag kom in och kramade om henne, hon kramade mig så hårt och andades väldigt fort för att sedan nästan somna igen i mina armar. Jag lade ner henne i sängen men hann nästan bara lägga mig i sängen igen då jag hörde Cornelia återigen blev ledsen. Klockan var nu ca 02:00 på natten och vi hade sprungit upp till dem hela kvällen då de varit oroliga...Med ett försök att göra alla glada och nöjda så tänkte jag att Chrille kunde lägga sig i gästrummet och få sova utan att jag konstant petade på honom när han snarkar...protester blev det men han förstod nog också att det var för allas bästa. Hämtade sedan in Cornelia som sedan fick sova med mig resten av natten, hon slutade då vara orolig och lade sig istället tätt nära mig och verkade så lugn, trygg och somnade. Kändes så rätt att ta in henne, man vill ju att sina barn ska vara trygga. Vi har ju kämpat väldigt hårt med att de ska sova i sina egna sängar och vi har verkligen lyckats men jag anser att om de är väldigt oroliga någon natt så måste de ju självklart få sova mellan mamma och pappa.

Tjejerna har annars varit rätt så glada idag, var ute enstund på förmiddagen men det blev en riktig snabbis. Det är ju mest på eftermiddagen precis innan de fått i sig middagen som de brukar vara grinigt. Idag var det Cornelia som inte var nöjd...konstigt det där...varför är det så? Bara för att Olivia är glad och nöjd då ska Cornelia börja gnälla och vara helt förstörd istället! Ja ja det är väl bara att inse att det är så här att vara tvillingmamma/föräldrar alltid så ska det ju vara någon som gnäller. Man blir ju bara så himla trött av att lyssna på allt gnäll men hellre det en kolik skrik (tänker tillbaka på hur det var när de båda hade kolik...huuuua).

Ikväll blir det Dr House vilket jag alltid ser framemot! Mitt te har stått och dragit ett tag nu så det blir perfekt strax. Igår så bokade vi även bord på restaurangen "5 små hus" ligger i gamla stan. Det ska bli så mysigt att få en dag, kväll och natt med min älskade man då det var så länge sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar