tisdag 3 november 2009

Städat och plockat!

Idag har jag städat och plockat hela dagen! Inte vilat en sekund så nu börjar man att känna sig lite trött. Skönt att det är Tisdag då man får lägga sig i soffan och kika på Dr House och dricka lite te! Blir ju lite sappande mellan Desperate House Wifes och Dr House...varför måste de vara på samma kanal och samma tid...grymt!!!

Ringde till BVC idag och de vaccinerar inte barn som är under tre år, man måste till och med vara tre år och två veckor. Däremot så vaccinerar de alla föräldrar, visste inte att man kan gå vart man vill och vaccinera sig! Hon rådde oss att ringa till Danderyds sjukhus och prata med barnläkaren där och fråga om de kan göra något undantag och vaccinera tjejerna. Ska väl ringa men går det inte så är det väl bara att gilla läget.

Vill så gärna gå till Öppna förskolan med tjejerna då de tycker att det är så roligt och jag med förstås men då de inte är helt krya så blir det att vänta...kanske på fredag. Vi får se hur de mår! Är ju så nyfiken på om brickorna är klara och undrar just när man får se bilderna som de tog förra fredagen.

Cornelia mår mycket bättre, hon är inge feber, äter hur bra som helst och hostan börjar att försvinna. Hon får just nu hostmedicin och den verkar hjälpa. Olivia verkar inte heller bli sämre men än så ropar jag inte "Hej".

Min kusin Maria och hennes dotter Tilda har nu redan varit hemma i en vecka. Pratade med henne ikväll och var tillsist tvungen att avbryta då lillan skulle ammas! Åhhhh så gossigt! Jag skickade även ett blommogram till dem idag så de ringde och tackade så mycket!

Idag har jag även fått vinterdäck på min fina bil, skönt då kan man köra säkert med tjejerna!

Nu Dr House!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar