måndag 2 november 2009

Cornelia, Vaccination och SMS!

Börjar bli lite orolig för Cornelia då hon har börjat att hosta efter förkylningen som hon fick i helgen...hon har dock ingen feber (37,3). Efter att ha läst om den lilla 3 åriga pojken som strök med i Svinninfluensan så blir man ju minst sagt orolig!!! Olivia verkar inte må så dåligt men båda får näsdroppar så att inte förkylningen ska nå örona.

Idag ringde jag även för att kolla när man kan få bli vaccinerad mot influensan! Då tjejerna var och är väldigt små så vet jag inte hur de skulle klara av en riktig influensa...Jag vill verkligen vaccinera mig och vill även att mina barn ska vaccineras. Tanken att de skulle få svinninfluensan och stryka med får mig att bli gråhårig i förtid...nej, nej tänk bra tankar!!! Man kunde ialla fall få bli vaccinerad i nästa vecka så vi får vänta lite till. Hoppas att tjejerna kan få bli vaccinerade också, har hört att man inte vaccinerar om de är under 2 år...

Har annars inte gjort så mycket alls idag mer än att vi var ute en kort sväng och köpte lite sallad på Cafet! Tjejerna var lite griniga och verkade inte gilla att det blåste så mycket så vi gick in rätt så snabbt...med tanke på att de inte är helt krya heller så är det nog bra om vi håller oss inne nu tills de är friska igen, men känner att lite frisk luft kan inte skada!

Fick även ett mindre roligt SMS ifrån min kära vän och kollega som har insjuknat i lungcancer sedan en tid tillbaka...:-( Från och med idag så är det bara dropp som gäller dvs ingen mer mat och dryck...tänker inte skriva något mer om detta just nu då jag är alldeles för skärrad för att prata om det!!!

Nu ska jag dricka lite te och äta något smarrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar