söndag 15 november 2009

Denna regniga Söndag!

Hmm jag höll på att skriva att det varit en lugn dag...det borde det ha varit med tanke på Söndag och allt. Nja...jag har inte tagit det så lugnt, först så åt vi frukost och sedan så böt jag i ungarnas sängar igen! De är de där blöjjorna som verkligen inte håller tätt...lite kiss fläckar då och då! Hur som helst så måste man ju ändå byta i sängarna rätt så ofta så varför inte idag också...Medans Chrille sedan åkte och handlade så drog jag fram damsugaren och körde runt i lägenheten med ungarna tätt i hälarna. De är inte rädda för damsugaren längre, testade om Cornelia kunde sitta uppe på damsugaren men på den här d.s så finns det ingenstans att hålla i sig så hon gled bara av. Vi var ett riktigt bra team idag (jag och min man) jag städa han handlade och gjorde iordning god lunch. När vi hade ätit lunch så damsög jag klart och tjejerna fick gå och sova sitt dagliga pass. När tjejerna låg i sängarna så torkade jag golven, toaletterna och dammade lite. Jo tack det känns väldigt skönt att ha det fräsht igen hemma! Känns som man stressar så fort tjejerna har gått och lagt sig för man vill ju hinna vila lite själv också.

När tjejerna vaknade så fick de lite mellis och så gick vi ut i regn rusket. Tråkigt väder men ändå skönt ute och tycker att det är så skönt att få andas lite frisk luft åtminståne en gång om dagen. Vi gjorde sedan iordning en kyckling pasta som blev väldigt god, stoppade dem i badet och sedan blev det välling.

Cornelia ville sedan måla lite så vi tog fram ritblocket och kritorna. Det är en otroligt stor skillnad på tålamodet hos Cornelia och Olivia. Cornelia lägger sig ner med blocket framför sig och ritar försiktigt och kan ligga länge och koncentrerat, blir riktigt fint! Olivia sitter uppe på pappret och håller väldigt hårt i kritan och drar streck över hela ritblocket fram och tillbaka (hon ritar argt/bestämt) och tröttnar snabbt och stoppar dem istället i munnen och springer iväg och vill göra annat.

Olivia är inne i en sådan jobbig period just nu....detta eviga gnällandet hela tiden! Kan verkligen inte förstå varför hon konstant gnäller, verkar så himla missnöjd. Olivia får hela tiden sitta hos mig, ialla fall så mycket hon själv vill men så fort jag går eller sätter ner henne på golvet så är det bara skrik, gnäll och allt verkar bara vara blääää! Vad gör vi för fel??? Hjälp, när hon är så här så blir både jag och Chrille så frustrerade man har bara lust att stoppa in henne i sin säng och stänga dörren och önska att hon ska vara tyst, känner också om det är så hon ska vara så kan jag lika gärna gå till jobbet och låta någon annan ta hand om henne på dagarna! Usch nu tycker du säkert att jag verkar elak men man blir lätt väldigt trött på henne när hon är på det humöret. Det är bara att hoppas att det är en fas som hon genomgår just nu...kanske är det tänder på G...

Nu verkar båda tjejerna äntligen ha somnat...så nu ska jag göra lite scones och mysa med min kära man framför TV:en!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar