onsdag 18 november 2009

Tjejerna vaccinerade och min nya frisyr!

Idag blev det än väldigt spännande men lång och jobbig dag för tjejerna och mig...

Natten var helt ok, Cornelia strulade ingenting och Olivia vaknade kanske bara 3ggr.

I solsken och glatt humör så började dagen med Öppna Förskolan. När jag kom dit så hade alla mammor redan pratat ihop sig och bestämt att de skulle vacccinera sina barn idag...blev då väldigt kall i kroppen då jag denna morgon redan haft diskution med min man om att det kanske är bra om han följer med då de brukar bli så ledsna. Jag röks dock med av de andra mammorna och de sa att de skulle hjälpa mig med tjejerna ifall det behövdes så då kändes det lite tryggare. De fick leka, äta på ÖF innan jag började traska hemmåt med tjejerna.
Olivia th och Cornelia tv, äter duktigt sin mat själva på Öppna Förskolan! Mamma STOLT!


Vår allas favorit förskolärare Carina!

Hemma så tog jag av dem overallerna och satte på dem fleesjackorna istället...tänke att det nog blir lite för varmt i bilen med overaller. Själv hade jag inte ätit något ännu och slängde i mig en banan på vägen till BVC. Cornelia somnade i bilen och sov också vidare inne på BVC i ca 1 h. Lilla Olivia var vaken ända fram till 14:30 då hon slocknade i bilen hem efter sprutan. Utanför mötte jag Sofia med lilla Sebastian som också skulle vaccineras. Kön till nr lapparna började redan ute vid hissarna, jag fick nr 51 och nr 52. Fyllde i hälso papprerna och sedan var det bara att vänta ytterligare. Vi kom dit vid 12:30 men de började inte vaccinera förrän kl:13:00. Tjejerna lekte med andra barn och åkte rutchbana som aldrig förr inne på BVC...de var helt vilda och jag började bli helt svettig och hålla reda på båda två då de sprang runt överallt, var livrädd att de skulle springa ut från BVC och förvinna bland alla andra människor! Det gick bra, det blev äntligen vår tur. Väl inne vid Vaccineringen så gick det mycket smidigt, satte Olivia i mitt knä, de stack och hon skrikte självklart till. Satte ner henne i barnvagnen och tog sedan upp Cornelia som de stack och så blev det lite skrik där också. Klockan 14:30 så var det äntligen KLART!

Tog sedan tjejerna i vagnen och sprang nästan därifrån ner till bilen. Kände mig så lättad men ändå så stressad samtidigt. Nu gällde det att hinna hem och lägga dem i säng innan de fick för ont, blev för hungriga och trötta. Satte in båda tjejerna i bilen och skötväskan i framsätet, packade in vagnen och skulle sätta mig själv i bilen då jag....VAR ÄR BILNYCKLARNA??? Letade igenom hela skötväskan, tittade i barnvagnen, bakluckan alla fickorna...de var helt enkelt borta...PANIIIIIIIIK! Som tur var så var båda tjejern än så länge rätt så nöjda och satt och drack sin frukt dryck i bilen. Tillslut så hittade jag nycklarna bredvid Olivias bilbarnstol....SUCK! Nu kunde vi äntligen åka hem! Tankarna är verkligen inte alltid med mig, så tankspridd som jag är nu har jag nog aldrig varit sedan jag fick tjejerna. Undrar bara hur det blir när jag ska tillbaka till jobbet igen...gäller att man håller tankarna i styr då!

När vi kom hem så bar jag upp Olivia som hade somnat i bilen direkt till sängen, hon somnade runt 14:40 och sov till ca 16:00. Lade Cornelia i sin säng också även fast hon hade sovit i ca 1 h redan, hon somnade också men vaknade efter bara 30 min. Jag gjorde iordning Lax i ugnen som vi sedan åt med ris när pappa kom hem. De fick bada lite och då Cornelia verkade väldigt varm så tog vi bebern på båda. Cornelia hade 38 prick och Olivia 37,3 men båda fick ändå en spruta ipren (2,5 ml) var. Sedan var det välling dags och de gick sedan och lade sig 19:30. Cornelia somnade så fort hon lade huvudet på kudden men Olivia satt därinne i mörkret och pratade med sig själv...

Lite bilder från kvällen
(Olivia lycklig....Cornelia mindre lycklig...)
Olivia pratar men en mycket viktig person....när mamma kommer och stör så hoppar hon ner från soffan och fortsätter prata i telefonen och lämnar rummet...?

Jag och Chrille började titta på Desp House Wifes som vi hade spelat in igår och 20:30 så började Olivia att prata väldigt högt och säga - Mamma! så då gick jag in och skulle titta till henne lite, då skrattade hon och blev jätte pigg och glad...märkte då att hon hade bajsat och var tvungen att ta henne till badrummet och bytte hennes blöjja. Hon fick vara uppe en liten stund med oss men efter bara en liten stund så verkade det som om hon ville gå och sova. Lade henne i sängen och hon somnade på bara någon minut. När Chrille skulle titta till tjejerna så märkte han att Cornelia också hade bajsat så vi tog även och bytte på henne, lika bra annars så vaknar hon väl i natt och gnäller.

Vilken dag säger jag bara!
Verkligen fullt upp, nu är man lite hungrig själv och tänker strax gå och lägga mig då jag inte hunnit vilat alls idag.

Lite bilder på mitt nya JAG!
(Känner mig inte helt säker på om jag trivs som rödbrunett eller ej)

Godnatt!

1 kommentar:

  1. OJ, viket körig dag....
    Jättefint i håret! Tycker du passar bättre i denna färg, går mer ihop med dina fräknar och ansiktsfärg!! Superfint!
    //Malin

    SvaraRadera