torsdag 12 november 2009

Varit en tuff vecka!

Så är det snart helg igen! Ska bli så sköööönt då det verkligen har varit en sådan jobbig vecka...även för mig som mammaledig.

I Måndags så hände det alldeles för mycket...eller för att inte prata om vad jag fann i lördags morse...en knöl på ett intimt ställe men den börjar faktiskt att försvinna mer och mer och nu känner jag den inte alls men man blev ju lagom nervös och tänkte att nu är det min tur! Tack och lov att det inte blev värre och efter att ha läst en del på nätet så var det ingen tvekan att det bara var någon talgköttel eller inombordare som hade svullnat upp...TACK och lov för internet!!!

Träffade ju min konsult chef också i Måndags och hade ett långt samtal om att företaget verkligen inte är på topp och att det förmodligen blir att sätta sig i frontline igen när jag kommer tillbaka...ja ja jag är dock glad att hon inte meddelade något annat dvs sparken!!! De ska lägga ett varsel snart men hon sa att jag inte behövde oroa mig men man vet ju aldrig. Innan jag gick på mamma ledighet så hade jag eventuellt kunnat bli Teamledare...men som sagt hade inte årkat det med tanke på tvillinggravidet etc...bästa var att tacka nej och satsa när jag kommer tillbaka istället. Nu ser ju läget annorlunda ut och det kunde man ju ha förstått med tanke på arbetsmarknaden...

Efter det gick jag ju och vaccinerade mig och den sprutan tycker jag var en riktig otäcking...även fast jag hade tagit en ipren innan jag lade mig för natten så vaknade jag av att hela armen stormvärkte. Dagen efter hade jag ont i huvudet och upplevde en väldig dåsighet i huvudet och forfarande lite ont i armen. Nu känner jag dock ingenting. (Dock slog jag i knät aldeles nyss då jag skulle diska ur tjejernas vällingflaskor så nu stormvärker knät som f...n istället!!! Man kan bli så arg på sig själv ibland!)

Ja och när jag hade tagit sprutan och kom hem igen då hade jag ju ett så tråkigt meddelande på min mail. Min kära kära vän hade somnat in! Så tragiskt och tycker så synd om familjen och mig själv också för den delen...hon var ju en väldigt nära vän! Gråten kommer och går när jag ibland stannar upp och funderar, det blir ju lätt att man glömmer emellan åt då det är fullt upp med tjejerna som pockar på uppmärksamhet hela tiden. Kom dock och tänka på i morse att det ändå måste ha varit så himla skönt för Therese att ha haft sin son att angagera sig i när hon var sjuk, det får ju en att glömma bort sig själv ibland vilket måste ha varit så skönt för henne. Hur som helst livet är så jä....a orättvist!

Imorse så flög Chrille till Göteborg och ska även stanna över natten! Han har ett viktigt kundmöte och det hänger lite på om det blir någon bonus eller inte till jul! Det skulle verkligen sitta fint med lite extra pengar så här inför jul då vi gärna vill ge våra barn fina julklappar!

idag tog jag även med tjejerna till Täby Centrum och sprang runt. Ordnade med presentrar till min svägerska Catrin då hon faktiskt fyller 30 år idag! GRATTIS!!!! Hon bjuder på fest på Lördag så då ska vi dit och fira henne ordentligt, det ska bli så roligt! :-)
Var även in på apoteket och köpte 2 st stora pumpflaskor asolsprit och en liten asolare som jag kan ha i skötväskan...bäst att bunkra upp så här i svinn tider. Cornelia var så himla gnällig och det visade sig senare att hon har ont i magen och nästan har förstoppning, stackarn! Imorgon blir det att ge henne katrinplommon och päron så att hennes mage kommer igång igen.

Efter att tjejerna hade sovit sitt lunch pass så gick vi över till grannen Jenny med sin lille söta Valdemar (Valle) där var även en till mamma och sin lilla Philip så det var fullt ös i 1 h. Gick sedan hem och gjorde iordning lax i ugn med ris, oj så gott tjejerna tyckte att det var. De fick var sin stor portion, kände att det var överdrivet mycket men gav dem ändå tallrikarna och de åt upp ALLT, helt otroligt! Brukar inte laga så mycket fisk hemma men nu ska det bli ändring på det, det är ju roligt när de gillar det också!

Sedan runt 18:00 varje kväll så brukar tjejerna få bada, en rolig rutin som tjejerna älskar! Blev även så ikväll. Efter det så lekte de en stund och värmde sedan på vällingen. Jag lade båda två i soffan och gav dem deras vällingflaskor och slurp så var flaskorna slut! Man ju ialla fall inte klaga på att de inte äter dessa små tjejer. Efter det så mös och gosade vi i soffan en lång stund innan det var dags att borsta tänderna och gå och lägga sig! Klockan var nog närmare 20:00 ganska prick då jag gick ut och släckte och det sköna är att de har inte sagt ett knyst. De brukar alltid grina till lite innan de somnar men ikväll har jag inte ens hört ett litet pip!

Nu har man ju sagt att man ska kunna vaccinera barn som Olivia och Cornelia vilket är jätte skönt! Ska ringa BVC imorgon och ordna med en tid då kanske de kan mäta och väga dem samtidigt!

Nu ska jag strax se på den nya serien som börjar 21:00 på 4:an...kommer inte ihåg vad den hette...kanske Glen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar