lördag 14 november 2009

Underbar helg!

Blev en väldigt trevlig start på helgen. Började Fredagen med Öppna Förskolan där tjejerna fick leka av sig och på Fredagar är det ju alltid så trevligt. Var så roligt denna gång då det var mammor där som inte brukar vara där så ofta. Efter lek och stoj i någon timme så var det dags att knata hemmåt. Jag hann mata båda tjejerna innan pappa stoltserade in med ett glatt humör. Min man var ju iväg på ett viktigt affärsmöte i Göteborg och vann återigen en riktigt bra affär! Bara 9,3 miljoner!!! Där satt den! Tyvärr får man ju inte själv se så mycket av dessa pengar då företaget tar det mesta men lite julklapps pengar blir det i alla fall! :-)

Klockan 14:00 var det dags för mig att äntligen få lite egen tid
och gå ner och lägga mig och få bli ompysslad i 90 min. Guuuu så härligt det var! Först fick jag fotbad och sedan skrubbade hon hela min kropp och sist men inte minst så fick jag en lerinpackning...den leran var inte så lätt precis att få bort i duschen men efter denna behandling så gick jag hem och tog mig ett varmt bad och toppen över I:et var glaset champangen som min Man kom in med! Wow det var verkligen en sådan perfekt början på helgen! Inte nog med det...min man hade lagat en jätte god middag som självklart var klar när jag kom ur badet. Fläskfilegryta med kokt potatis och rött vin. Super gott! Imponerad att han klarade av att fixa allt fast barnen klängde runt hans ben hela tiden...han berättade senare var hemligheten var. Saltapinnar!!!

Vi åt, pratade och jag badade barnen, välling och läggdags! Ungarna är så fantastiskt underbara, är verkligen en sådan lyckost till mamma! Har nämligen haft sådan tur att fått så gosiga barn, de njuter verkligen av all sällskap och sitter/ligger så länge bredvid en när de fått vällingen på kvällen! Såååå mysigt! Det bästa är när de kramar en såååå hårt och pussar! Då smälter man bara och säger - du får vad du vill!

Mys pys i soffan på fredag kvällen!

Idol var toppen bra och tycker faktiskt att det var skönt att äntligen Eddie åkte ut, var på tiden tycker jag då jag inte alls är särskilt imponerad av hans framträdanden! Däremot så var ju Eric och Tove helt klart bäst! Mina favoriter, spelar ingen roll bara någon av dem vinner!

Vi har även fått helt klart nu med bygglovet och de säger att vi skulle kunna få flytta in redan till Midsommar!!! Helt overkligt, men förmodligen så är det väl den underbara sanningen!!!

Har även börjat att läsa en väldigt spännande bok som nu har fängslat mig totalt...tänker hela tiden på att jag måste gå och lägga mig och läsa lite! Den heter "Om jag kunde drömma"!

Idag Lördag så var vi även och firade min Svägerska Catrin med hela goa fars släkten. Hon har ju fyllt 30 år! De hade ordnat så mysigt med ljus överallt och all mat var gudomlig! Tjejerna och Felix lekte så fint tillsammans, blev lite väl vilt bara när de började att jaga varandra i hela huset...stackars lilla Tilda får det nog inte så lätt som ska försöka försvara sig mot 6 händer (Felilx, Olivia och Cornelia) som ska ta och peta på henne överallt! Hon blir härdad med andra ord! Tilda var så otroligt söt i sina fina lila kläder! Just det lila var något som nästan alla bar denna kväll...själv var jag hel lila...fniss!

Tjejbordet tv och Kill bordet th
Cornelia, Felix och Olivia leker i Felix säng!
Något som var premiär för tjejerna denna kväll var att de fick var sin vanilj glass pinne för första gången! Olivia visste precis hur hon skulle hålla men Cornelia höll i själva glassen...kladd...dock så slukade Cornelia hela glassen på ett litet kick! Olivia hade inte ens ätit upp halva glassen innan Cornelias var helt slut! Felix hade också halva sin glass kvar..ha ha! Ja hon tyckte väl bara att den var väldigt god...blir att köpa glass pinnar hem hit också snart då....
I bilen hem så var det väldigt lugnt...vi hade nämligen förberett med pepparkakor när de började att gnälla lite! Oj så lugnt och skönt det var hela vägen hem! Eftersom klockan redan var 19:00 när vi kom hem så åkte tjejerna i badet snabbare än blixten, sedan blev det välling 19:30 och sängen 20:00!

När tjejerna somnat så satte jag mig här lite snabbt och började och kika på lite olika musikaler...vi har nu bokat Cats! Så den 5 dec kl: 19:30 så myser vi framför denna musikal! Vi bor ju sedan på Hotel Riezen i Stockholm...självklart i sviten...vad trodde du? Hi hi....och med bubbel bad! Tjooo hoooo vad vi ska mysa! Det blir första gången själva sedan tjejerna föddes, helt sjukt! Tjejerna hinner bli 17 mån...sedan så är det bye bye och farmor och farfar ska ta hand om våra små ögonstenar! Blir lite läbbigt samtidigt att lämna dem så länge men vem är inte bättre att lämna dem till än Farmor och farfar! :-) Nu är det bara någon restaurang som ska bokas också! Något förslag?

Kram alla vänner och hoppas ni också har haft en lika bra helg som mig!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar