måndag 9 november 2009

Ljuset är tänt för min kära vän Therese!

Ni kanske kände henne, kanske inte! Hon var min första vän när jag kom hit till Stockholm, den första som tog mig an när jag vilsen och liten började på SQM! Vi har hållit ihop i 10 år, bott i samma rum på konferenser, varit hos samma kund, firade flera Nyårsaftonar tillsammans, fikat, pratat om allt mellan himmel och jord! Vi har stöttat varandra genom svåra tider och gläds åt varandra vid glada besked. Vi har skrattat och gråtit tillsammans och det skiljde bara några dagar på våra små solstrålar. Hon var alltid så glad och positiv, en riktig frisk fläkt. Hon var en sådan person som man mådde bra av att umgås med. Solstrålen har nu slocknat men skenet hoppas jag hon fortfarande kommer att kunna ge andra i sitt nästa liv!

Jag lider verkligen med hennes närmaste familj och vänner! Livet är verkligen orättvist och vet inte varför vissa personer drabbas. Hon led dock så hemskt på slutet så förstår om det inte kändes helt främmande för henne att somna in på slutet. Hon kommer alltid finnas i mitt hjärta och hoppas att jag alltid kommer att ha kontakt med hennes familj. Hon hann ändå med en hel del. Reste jorden runt till både Australien och Nya Zeeland, träffade mannen i sitt liv och fick en helt underbar liten son! Inte för att det räcker när man bara är ca 35 år och måste lämna jordklotet! Så ungt och så orättvist men ändå så tycker jag att hon kan känna sig helt nöjd med sig själv och vad hon har hunnit göra i sitt liv!

Ta hand om Er!
Ikväll är hennes kväll och ingen annans!


Hände så mycket idag:

Haft möte med min konsult chef som berättade att de hade väldigt tuffa tider just nu och att man inte kunde förvänta sig några större utmaningar när man kommer tillbaka! Känner dock att det är min familj som är viktigast så det spelar ingen roll vad det blir!

Gick sedan och vaccinerade mig, än så länge så känns det endast lite spänningar och lite ledverk annars ingenting. Får se hur det blir i natt! Har tagit en ipren för sprutan och lite Whisky för min vän...


KRAM

2 kommentarer:

  1. Vad sorgligt med din vän Johanna! Vet hur djävligt det känns, förlorade en av mina bästa vänner i leukemi för snart tio år sedan och det gör ont fortfarande! Styrkekramar till dig! /"Sanna"

    SvaraRadera
  2. Jag kommer också att sakna Therese hon var alltid så positiv och härlig! /Maria Mu

    SvaraRadera