torsdag 29 oktober 2009

Shopping!

(Klänning, body och leopard mönstrad dräkt *2)
På förmiddagen idag så åkte vi till Täby Centrum och shoppade lite nya kläder till tjejerna!

Först så gick vi på Åhlens där jag köpte Mössor och leksaks smycken till dem, sedan blev det Polarn och Pyret där det blev Klänningar, bodys och fingervantar och sist men inte minst H&M där jag hittade urtuffa Leopard mönstrade dräkter...har ju alltid varit lite svag för just det mönstret!!!

Blir perfekt till både fottningen imorgon och till Halloween! Innan det var dags för lek så gick vi även på Hemköp för att handla lite smått och gott till tjejerna bland annat banan.

Efter tjejerna varit så duktiga och suttit stilla i vagnen och lekt med sina ballonger som de fick på Polarn och Pyret så var det äntligen dags för lite stoj och lek. Lekhagen är ju perfekt denna årstid. Träffade på en mamma och hennes son från den Öppna förskolan (Sandra och Alexander) vid hagen vilket var så trevligt, så trevligt! De är alltid så goa och snälla! Hoppas att vi även ses imorgon på fottningen! :-) Hon berättade även att Svininfluensan hade kommit till Hägernäs förskola så nu gäller det att hålla sig borta ifrån ÖF ett tag tills vi vet om det kommit även dit eller inte...hoppas hoppas att jag och tjejerna klarar oss!!! Måste tyvärr dit imorgon dock...nu har jag ju shoppat inför fottningen...det får bli ett snabbt besök!

Imorgon fredag så åker vi även upp till syrran i Västerås och ska fira Halloween med deras familj! Det ser jag verkligen fram emot! Syrran är ju alltid så påhittig när det gäller att pyssla, hon har ju haft några Halloween på sig att träna så nu gäller det att man snappar upp ett och annat, he he så att man kan ordna mysiga Halloween fester för tjejerna framöver. På lördag funderar vi också på att åka till badhuset och har även frågat min mor om hon skulle vilja följa med och bada, det skulle ju tjejerna tycka vara så roligt!

1 kommentar: