fredag 23 oktober 2009

Idag är det min födelsedag!

Morgonen började med frukost på sängen, sång och en massa goa kramar! Tjejerna tyckte nog att det var lite lustigt och spännande att mamma satt i sängen och åt frukost och självklart så skulle de ju smaka både smörgås och C-vitamin med blåbärsmak! Som present fick jag ju den härliga utlands semestern till Rhodos, inte helt fel!



Natten/kvällen var inte ok
, vet inte hur många gånger Cornelia vaknade innan klockan ens var 24:00. Tack och lov så hade jag inte hunnit gått och lagt mig då jag ofta fastnar här med blog skrivandet. Hon sov dock bättre efter ca 01:00...undrar om det är mardrömmar som gör att hon vaknar med skrik och gråt? Ofta när man kommer in till henne så sitter hon upp, står upp eller ligger med fötterna ut ur spjälorna och kommer inte loss. Hennes syster Olivia är lite lugnare på natten men man hittar henne väldigt ofta längst ner i fotändan på morgonen och på natten. Kanske vill hon bara ligga åt det hållet? Ja, vem vet?

Eftersom det är fredag idag
så står alltid Öppna Förskolan på programmet! Tiden sprang iväg så för att vi inte skulle missa sångstunden med Carina så var jag tvungen att slå en signal och berätta att vi nog kommer att bli ca 10 min sena, Carina sa att det inte var någon fara utan att de skulle vänta på oss. Nu var det snabba puckar, kameran, hak klappar, mat och frukt till tjejerna, nya blöjor, body, strumpbyxor, strumpor, skor och jacka på sedan ner i vagnen och rusade iväg! Tjejerna märker nog när deras mamma blir väldigt stressad för de blir också väldigt griniga då det idag var Olivia som protesterade högljutt precis när jag skulle sätta ner henne i vagnen. Cornelia var i alla fall lugnare idag! Det är inte så ofta som båda två protesterar samtidigt men det händer det också...men de lugnar ner sig så fort man kommit iväg. Vi blev 15 min sena men jag fick tack och lov inga sura miner av de andra mammorna utan tvärs om så kände jag och tjejerna oss väldigt välkomna vilket man i och försig alltid gör på ÖF! :-)

Öppna Förskolan

Brukar inte ta med kameran till ÖF men idag så kom jag ihåg den, roligt med lite sådana bilder också! Efter en hel del fottandes, sång och lek så var klockan mycket igen och tjejerna fick lite mat i magen sedan så orkade de leka lite till.

Jag och tjejerna (Cornelia tv, Olivia th) Olivia testar gunghästen

Jag körde sedan hem tjejerna och när jag satte ner dem på golvet framför deras vagn så gick Olivia gnällandes rätt in i sitt sovrum, fram till spälsängen och pekade på sin kudde! Jag lade ner henne i sängen och då kom Cornelia in och började också gnälla när hon såg sin syster gosa så skönt med sin kudde, nu var det verkligen dags för lite vila!

De somnade sedan för lunch 12:15!

1 kommentar:

  1. Tjena Tjena!
    Vad kul att du också har en blogg!
    Ha en fortsatt trevlig födelsedag!

    Kram Isa, Axel & Flisan

    SvaraRadera