onsdag 28 oktober 2009

Funderar och grubblar...

Börjar kännas i mina nerver att det snart är slut på min mamma ledighet...omkring den 1:a januari så är det tillbaka till verkligheten igen!!! Då jag är IT konsult så vet man ju inte riktigt vart man hamnar och det är väl baksidan av att vara konsult...hade hoppats på SEB IT igen då jag trivdes så bra där men eftersom de håller på att outsoursa den avdelningen till Polen så ser det inte så ljust ut, men vem vet har ju inte fått till något möte ännu med min konsult chef...

Funderar på hur det ska gå med inskolningen, att lämna tjejerna hos dagmamma och hur de reagerar vid hämtning och lämning! Huuuuua mår faktiskt pyton över tanken att lämna bort mina barn!!! BUUUUH och GRÅÅÅÅÅT! :-( Men det måste gå!!! Får panik över att jag måste hinna göra en massa roligt med tjejerna, åka och bada, baka och fixa och greja men det jag nog måste inse är att livet inte tar slut för att jag börjar att jobba utan tvärsom man får väl tillbaka sitt "eget" liv! Eller hur är det egentligen???

Något mer som man grubblar över är ju lägenhetsförsäljningen som inte gick så bra...det såg rätt så ljust ut då totalt sju st spekulanter skrev upp sig...men någon budgivning kom tyvärr aldrig igång! :-/ Vi har bestämt att vi avvaktar och försöker sälja i vår igen och då måste det gå vägen då vi har fått inflyttnings datum i juni/juli skiftet i nya villan! Känns i kroppen att det är mycket som händer eller inte händer...

Funderar också över att jag och mannen min skulle behöva ha lite barnvakt snart! Skulle så gärna vilja hitta på något, som tex gå på bio, musikal och sedan gå ut och äta lite...finns bara mormor och morfar eller farmor eller farfar att hoppas på när det gäller detta! Man säger ju att det är viktigt att även vårda kärleken när man fått barn och jag förstår nu vad som menas med detta, allt blir ju så oerhört fokuserat på barnen att man faktiskt glömmer bort varandra...Vi märker dock att när vi väl får lite tid för bara oss två så har vi ju hur kul som helst och man längtar redan efter flera gånger som man bara får sitta och prata om allt mellan himmel och jord. Viktigare än man tror!!! Innan vi fick barn så sa vi att det var en självklarhet att vi skulle ordna med barnvakt och bara göra mysiga saker tillsammans...lättare sagt en gjort då man också måste känna att det fungerar att lämna bort barnen + så är det ju inte alltid så lätt att fixa barnvakt...

Idag var vi i alla fall på ÖF och det var en himla massa ungar där idag, totalt 15 st! Ikväll blir jag själv med tjejerna då pappa Chrille ska ut med kunder. Det går nog bra det är väl bara kvällsvällingen som är lite knepig men de dricker ju själva nu så det ska väl också gå bra.

Vid 15:00 fick vi även lite besök av grannen Jenny med sin lilla Valdemar (Valle). De lekte och sedan fikade vi! Hände en liten incident när vi drack te och det var att lille Valle fick tag i Jennys kopp och fick allt te över sig...Valle blev jätte rädd men teet hade som tur var svalnat redan så han brände sig inte! Annars så var det jätte trevligt att de kom över, spontana besök är alltid välkommet!!!

Klockan är nu 20:02 och allt gick bra med både välling matning och läggning. Satte bara båda två i knät och gav dem flaskorna så sade det bara slurp och sedan så mös vi som bara den i soffan. Ikväll var första gången som jag faktiskt fick borsta tänderna på Olivia utan motstånd alls. Hon till och med skrattade! Cornelia borstade själv tänderna mycket duktigt, rörde tandborsten fram och tillbaka som deras mamma visat dem 1000 tals gånger!!! Äntligen så tändes ett ljus! :-)
Kvällens bad bilder!
(Alla bilder på O förutom den
längst ner tv som är på C)



Kvällens favorit bild med C tv och O th
Ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar