torsdag 22 oktober 2009

Lek och bak idag igen!

Idag blev det en tripp till Täby C, där det handlades lite frukt och mat till barnen! De börjar att känna igen mig nu på Hemköp där jag alltid går och handlar med tjejerna. Efter Hemköp så gick vi till lekhörnan där de fick springa av sig lite. Det var en annan liten kille som hette Olle där som också var 15 mån gammal som de lekte lite med. När Olle började att klättra ut ur lekplatsen så skulle prompt Olivia också klättra ur, brukar annars vara Cornelia men inte denna gång! Jag tittade lite på när Cornelia och Olle lekte med gummi hästarna och i nästa sekund så var Olivia utanför lekplatsen och satte full fart mot Intersport där jag såg henne försvinna in bland alla klädställningar. Panik spred sig i kroppen och fick tag på Cornelia och satte snabbt ner henne i vagnen och sprang efter Olivia. Därinne tjöt Olivia av glädje, visste väl att hon hade gjort något busigt...tack och lov så sprang hon inte mot rulltrappan i alla fall...Jag har haft mardrömmar om dessa tillfällen då jag inte har kontroll över situationen, och nu hände det! Hon var ju dock inte så svår att hitta! :-S

Efter detta så gick vi bort till gungorna, rutchbanan och sedan vidare upp för en trappa där det fanns ännu en lekplats där de lekte med en massa löv som hade fallit till marken. När klockan började att närma sig 11:30 så satte jag fart hemåt, tjejerna protesterade högljutt men somnade på bara någon minut i bilen hem...lade ner dem i vagnen och sedan rätt ner i deras sängar hemma. De sov som stockar i 2 h utan mat...!

När de vaknade så satte jag fart och bakade lite blåbärs muffins, tänkte att jag måste ha något mera att bjuda på när vi får besök av svärföräldrar och barnens faster med familj på Lördag, jag fyller ju år imorgon så då blir det lite fira av. Hittade ett par läckra muffins formar som jag fick förra året i julklapp av min syster! Var bara tvungen att använda dem, synd om de bara ligger och samlar damm tycker ni inte?


Ända sedan jag fick smaka min mors goda blåbärsmuffins för några månader sedan så har jag blivit helt galen i just blåbärs muffins, men har inte testat att göra några själv förrän idag och de blev ju jätte goda! Dock inte lika goda som min mors...undrar just vart hon har det där receptet...måste försöka hitta det...he he!!! :-)

Nu har jag i alla fall både bullar och muffins att bjuda på, tänkte dekorera muffarna med lite grädde på toppen med ett bär i så det blir riktiga café bakelser!

Pappa Chrille kom hem med grillad kyckling, han hade även köpt kyckling klubbor till tjejerna som de skulle få gnaga på vilket de tyckte var otroligt roligt och gott!

Chrille badade sedan tjejerna medans jag plockade bort och gjorde iordning vällingflaskor och plockade iordning lite i deras rum. När de kom ut från badrummet så lekte de helt galet med den stora silvriga natilus bollen. Så underbart att se dem så lyckliga!

Nedan är lite bilder på när Cornelia fick testa och duscha sig själv för första gången, vilket hon nog tyckte var både roligt och mysigt!

Efter alla dessa aktiviteter så var tjejerna såååå trötta. De somnade båda två i våra famnar efter de druckit upp ca 300 ml välling!!! Bar in dem i sängarna och 19:30 så sov de redan!!!

God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar