måndag 19 oktober 2009

Första resan med familjen gick till Rhodos!

Tänk att tiden går så fort, innan man vet ordet av så sitter man på planet och är på väg hem igen! Suck, men vi hade det ialla fall mycket mycket bra på Rhodos.

Dag 1: Vi sov första natten på Sky City på Arlanda, där vi bodde i Business Class (2 dubbelrum) perfekt då barnen fick ett rum och vi ett rum. Istället för att ge barnen mat på burk så gick vi alla ner till restaurangen och åt. Då vi har två mycket rastlösa ungar så blir det ju inte så mycket att sitta och njuta av middagen...blev en svettig middag men kul att testa då det var första gången på resturang med tjejerna! Olivia var något orolig på natten men Cornelia sov bra.

Dag 2: Avresedagen
Vi började dagen med frukost buffe i restaurangen och sedan kom mormor och morfar och mötte upp oss. Sedan så checkade vi in och rullade in i Taxfree. Köpte en parfym som jag suktat efter länge...hör och häpnad men det är faktiskt en kill parfym som jag köpt till mig själv "DIOR", luktar såååå gott! Gate 36 och sedan upp i luften, tjooo hooo! Vi kom upp i luften i tid och tjejerna skötte sig utmärkt på planet. Båda tjejerna somnade så skönt i pappas och mammas armar, såååå mysigt!

Detta är vår utsikt från lägenheten!
Vi hade strålande sol första dagen. Första kvällen så åt vi allesammans på vår restaurang vid havet! Tjejerna åt majskolvar och lassange. Efter de slängt i sig maten så var de dags att de skulle få springa av sig, de sprang överallt på restaurangen, klättrade i alla trappor, hälsade på alla gäster och jagade alla katter som de såg. Restaurangen hade nämligen en matstation för alla katter... :-S Tack och lov att min mamma och Tobbe var med för annars så hade nog Chrille och jag behövt lite extra semester efter vi kommit hem...men detta var absolut den trevligaste kvällen!!! :-) Gissa om barnen sov bra denna natt? JA mycket!

Dag 3: Första riktiga dagen på Rhodos hade vi sol och moln
Då vi inte hade bokat Inclusive hemmifrån så tänkte att vi skulle testa buffen innan vi bestämde oss för om vi skulle ta det eller inte. Oj oj oj vilket kaos! Jag matade tjejerna med yoghurt och sedan så var det kört, de skulle bara ner, ner ner och Chrille och jag hann knappt slänga i oss mackan innan det var dags att ta tjejerna därifrån. Den dyraste smörgåsen jag någonsin ätit....195 kr ha ha...man kan ju bara garva åt det. Så var det med den buffen, så vi bestämde oss för att äta hemma de gånger mormor och morfar inte skulle var med, vi har ju dock semester och varför stressa ihjäl sig när man kan lösa det på annat sätt dvs om man sitter hemma i lägenheten så kan man ju bara släppa ner tjejerna efter man ätit och sedan så leker de med varandra och springer runt men att göra det på en resaurang...huuua!
Vi var sedan på stranden hela dagen och på kvällen så åt vi middag själva i lägenheten. Sedan kom M & T förbi på lite OZO!!!

Dag 4: Blåsig dag!
Frukost och sedan testade vi lekparken, en helt underbar lekpark för barnen!
Cornelia och Olivia åker numera själva i rutshbanan! :-)
Till middag åt vi lamracks sedan kom M&T förbi en stund!

Dag 5: Onsdag
Idag var det min och Chrilles kväll! Vi skulle nämligen få barnvakt "Äntligen". Vi tog taxi in till Rhodos stad och gick där i Gamla stan, verkligen mysigt och rekommenderar alla att göra denna tripp om man har vägarna förbi! Där handlades det väska, barnkläder, skärp, tvätt svampar och lite annat smått och gott. Vi åt en helt ok middag, tittade lite mer och tog sedan taxi hem igen där natt passet tog slut för M & T.

Dag 6: Torsdag
Chrille och Tobbe åkte iväg och handlade lite mat medans mamma och jag satt och tog en mysig lunch med vitt vin!
Minidisko och barn shower var det varje kväll 20:00!!! Gissa om tjejerna dansade, helt otroligt vad de älskar musik. En fröjd för ögat! Synd att man inte filmade...

Dag 7: Fredag
Åter en dag då Chrille och jag skulle få lite barnvakt, denna gång var det en lunch!
Åt på en mysig restaurang. Tog in lite allt möjligt, började med vår farvorit nämligen Räkor i Vitlöks olja och sedan delade vi på en Tsatsiki Pizza, mums så gott det var! Efter lite smått berusade så gick vi till stranden fortfarande barnfria och tog ett dopp i det blå och sprang ikapp på stranden! Wonderful! 3 h går fort när man har kul! Mötte sedan upp tjejern och M&T då deras pass var slut! :-) Tusen tack för att vi fick lite barnledigt!

Dag 8: Lördag
Underbar dag! Ungarna hel vilda på dansgolvet och sedan fick Chrille sitta och vakta 2 sovande ungar medans mamma, jag och Tobbe njöt av en Abba Show!

Dag 9: Söndag, hemrese dagen
Återigen en underbar dag på stranden!
Suck, blev en mycket jobbig färd hem...tjejerna var såååå trötta! Inte konstigt då vi inte var hemma i Täby förrän ca 02:30....välling och nya blöjjor och sedan sov de till 08:00...egentligen så hade klockan varit 09:00 grekisk tid.

Idag Måndag, har jag bara tvättat och plockat hela dagen. Tjejerna var helt färdiga vid 11:30 och sov ända till 14:30. Jag tog sedan en snabb tur ut med vagnen bort till lekparken men då det blev så kallt om tjejernas fingrar så var det bara att gå med raska kliv hem igen...puhhh!!!

Godnatt!
(För fler bilder vänligen se Facebook)