måndag 26 oktober 2009

Öppna Förskolan och möblerat om!

Kändes som ett riktigt träningspass när vi gick till ÖF idag...det regnade lite och sedan så är det som en lång, lång uppförsbacke hela vägen till den ÖF, pust och stonk! Hade sådana svettpärlor i pannan när vi väl var framme. Undrar om det är sååå illa med min kondition eller om tjejerna verkligen börjar att väga så mycket??? Hmm det borde väga lite över 8 kg st nu...tror dock att Cornelia börjar att närma sig 9 kg! Det är dags att ta en sväng till BVC snart igen för att få lite nya vikter.

På Måndagar så är det en grupp för de lite mindre barnen, men eftersom O och C inte är så värst mycket större till storleken så passar de ju även in i denna grupp vilket är toppen bra då de får träffa lite olika barn och jag andra föräldrar! :-) Det var en rolig aktivitet idag då vi skulle göra avtryck till brickor. Jag gjorde Olivias vänstra hand + fot (gröna) och Cornelias högra hand + fot (rosa) och har de avtrycken på samma bricka. Datumet för avtrycken står också på brickan! Blir spännande att se resultatet. På Fredag blir det också kul då kommer en fotograf till ÖF så tills dess måste jag tänka till vad tjejerna kan tänkas ha på sig! Ska de ha lika kläder eller inte...lika men olika färger kanske!

Äntligen ett gäst rum
När Chrille kom hem så åt vi korvstroganof som jag gjorde iordning medans Chrille lekte med tjejerna. Efter när vi hade ätit så blev det dags för kvälls badet och under tiden pappa badade sina döttrar så röjde jag runt i barnrummet...ut med skrivbordet var målet och det gick bättre än vad jag hade trott!!! Frågade först om mannen min kunde tänkas att hjälpa till men oftast så blir det tveksamma kommentarer när jag kommer med förslag - som ska vi verkligen göra detta nu...eller hur ska det gå till? Jag har dock oftast väldigt svårt att ta ett NEJ om jag redan bestämt mig så då blir det att fixa själv! Brås nog på min mor när det gäller just att möblera om...he he!!! Mannen min blev chockad av att allting redan var klart när han hade badat klart tjejerna men verkade sedan mycket nöjd av resultatet! :-)

Så nu har vi äntligen ett gästrum/datarum igen, känns otroligt bra!

Så här sover tjejerna nu!




Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar