onsdag 21 oktober 2009

Första baket med tjejerna!

Äntligen så har man en dag utan tvätt och städning! Blev istället en bak dag!

Tänkte att tjejerna skulle få baka lite bullar, det ska man väl klara av när man är 15 mån...ha ha ja det gick nog rätt så bra. De fick sitta bredvid i sina barnstolar med mjöl påsen framför sig...där stod ju receptet. Tänkte att det är bäst att skynda sig att blanda ihop degen så att de inte tröttnar för fort, oj vad det gick undan. Har nog aldrig slängt ihop en deg så snabbt!!!

De ställde sig upp tillslut i stolarna för att kunna se vad jag gjorde, satte då ner dem igen och gav dem mjöl på bordet och var sin deg klump och sedan så knådade vi allesammans. Riktigt roligt!!!

När jag trodde att de inte ville vara med längre så satte jag ner dem på golvet men då gnällde de bara och ville komma upp igen. Bestämde då att vi även skulle baka en sockerkaka med lite blåbär i. Oj vad det smaskades!!! Lite smet slank också ner och sedan var det full rulle på båda tjejerna och rätt som det var när jag vände mig om så stod båda tjejerna i soffan och hoppade...lite för mycket socker...hmm ja ja!!!

Bullarna smakade också bra...hittade dock en bullbit i toa stolen så det är nog slut med att gå runt och äta... :-/

Nu har båda tjejerna sovit i 2 h och Olivia har precis vaknat.

Ses snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar