söndag 25 oktober 2009

Presentrar, kvällens frisyr, tjejerna i samma rum och myggbett...

Har haft en mysig helg med fest och mys. Tjejerna vaknade 08:45 imorse...hur gick det till? Visste de om att vi skulle vrida tillbaka klockan till vintertid? Skönt för oss ialla fall!!!

Mycket fina presentrar!
Fick så mycket fina presentrar av alla. En jätte fin stickad tröja + top av kära Iris (Chrilles mormor), hon måste ha varit mode designer i sitt förra liv då hon har sådan god smak, helt otroligt! En gång blev jag så förälskad i hennes byxor som hon hade köpt till sig själv...hon blev väl så trött på mitt tjat om att byxorna var så snygga...att jag tillslut fick överta dem, ha ha!!! Lite komiskt! :-)

Fick också ett 10ggr sim kort av svärföräldrarna så nu ska jag ta mig i kragen och försöka komma i form igen. Av min svägerska fick jag en mycket tuff liten svart väska full med smink och skönhetsprodukter...så otroligt behövligt! Av min kära man fick jag en "top till tå" spa behandling, verkligen en överraskning då jag trodde det var nog med Rhodos resan! Tack alla för de fina presentrarna!!! :-)

Flyttat ihop tjejerna i samma rum!!!
Har funderat en del över att det gick så bra på Rhodos när vi alla sov tillsammans i samma rum. Då vi har tre sovrum så skulle det vara bra om tjejerna kunde sova tillsammans i samma rum och vi får ha det tredje rummet till ett gästrum/data rum. Därför så har jag idag testat att flytta ihop tjejerna i ett rum...igen....blir spännande och se hur natten blir. Det gick i alla fall bra när de sov sitt pass på dagen. Min mor sa också något smart tycker jag idag och det är att när vi sedan flyttar till nya villan så kan man ju ha det ena rummet till ett lite lugnare rum (sovrummet) och sedan det andra barnrummet till ett rent lek rum. När de blir äldre så kommer de väl förmodligen ändå vilja ha varsitt rum så jag hoppas att de gillar att sova tillsammans. Jag tror även att det kan underlätta för oss att ha dem i samma rum då den ena tjejen vaknar och kanske väcker den andra så är det ju bara att vanka båda sängarna samtidigt och vi behöver inte gå upp båda två hela tiden.

Myggbetten
Tjejerna har ju sovit lite oroligt om nätterna nu men vi vet nu vad det beror på...alla dessa hemska småkryp som anföll våra små prinsessor på Rhodos...På morgonen så ser man hur de har klöst sig på armar och ben, aj ja...jag har haft på kortison på betten men vet inte om det hjälper. Det är bara att hoppas på att det blir bättre snart! Betten har blivit som små hårda finnar/vårtor och förstår att det måste kännas konstigt på huden och svårt att låta bli att klia. Vi är ju väldigt förskonade annars emot mygg härnere vid Hägernäs Strand, har nog inte sett en ända mygga här i år. Däremot blev vi ju ruggigt anföllna av mygg när vi var på landet i somras och inte tala om dessa hemska bromsar...huuuua!

Vid kvällens bad så testade jag en ny frisyr på tjejerna, vad tycks?
Olivia verkar också fasineras utav syrrans frisyr!

Olivia leker med vattnet

Efter kvällens bad och lite välling så är tjejerna så nöjda och glada!

Olivia verkar även börjat gilla ballader som spelas på radio. I två dagar nu så har Olivia börjat gunga med huvudet i takt fram och tillbaka när en ballad spelas! Väldigt, väldigt charmigt!!!

Kvällens favorit bild är på Cornelia, tycker bilden är så vacker!

God natt mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar