lördag 3 oktober 2009

Vilken morgon...

Eftersom vi ska ha visning på vår lägenhet nu i veckan så skulle jag ta med tjejerna ut på en lite prommenad medans Chrille skulle städa ur stora garderoben i hallen...behövdes verkligen!
Vagnen är ju inte så jätte lätt att köra numera med fullpackad skötväska och 2 tjejer som nu båda väger ca 8 kg/st. Målet jag hade i sikte var Hägernäs lekpark och det skulle ju bli så kul för tjejerna att få gunga och leka lite en stund...för det första så var det bara uppåt uppåt och uppåt då lekparken ligger högt uppe på en höjd....phuuuuu lite tungt på slutet, och tjejerna var inte på sitt gladaste humör men tillslut så kom vi äntligen fram. Cornelia var inte på sitt bästa humör, tyckte inte det var roligt med rushbanan och ville bara springa ut på vägen...varför var det inte roligt att leka nu då? Kanske hungriga, de delade på en banan och fick lite gröt puru. När vi kom fram till gungorna så fanns det ingen bebis gunga utan endast stora däck att sitta i och de är ju lite för små för att sitta själva i en sådan gunga. Jag tänkte då att de kan få sitta en i taget i mitt knä och gunga lite men den som inte fick sitta hos mig blev ju inte så glad...det hela slutade med att jag fick sätta ner två gallskrikande ungar i vagnen och gå i rask takt hemmåt igen...tack och lov så var det ju ialla fall nerförsbacke hem! De var förmodligen väldigt trötta då båda somnade på vägen hem...Ja det kan bli lite svettigt ibland!!!

Längtar annars till Rhodos som vi åker till den 11:e oktober!!! Hoppas att det finns bebis gungor där, gungan på bilden är den bästa för då de kan gunga tillsammans. De tycker att det är både kul och mysigt att sitta tillsammans med sin syster.
Visst ser det gosigt ut?














Nu sover tjejerna och jag ska strax åka till Arninge för att leta strumpbyxor åt både mig och tjejerna. Imorgon ska vi nämligen iväg på dop, ska bli kul att se lill sysslingen Amanda igen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar