fredag 2 oktober 2009

Premiär skrivning i min blogg!

I natt var en sådan natt man hoppas bara händer någon gång då och då. Olivia vaknade nämligen flera gånger och skrek och så började springandet igen...puh. Vi har börjat att göra så att vi går in varannan gång och stoppar om den som är orolig, man blir aldeles slut annars om man ska dra hela natten själv. Man tror att hon ska sova länge på morgonen då men nej nej, upp och hoppa 06:30, pigg och glad... och mamma och pappa helt färdiga då man rycks upp varje halvtimme i ca 2 h streck...
Sedan åt vi frukost hela familjen, tjejerna får sin gröt och vi äter den normala frukosten med smörgås, kaffe och juce! Pappa gick till jobbet som vanligt 08:30 och eftersom det var fredag så gick jag och tjejerna till den Öppna Förskolan och levde rövare i ca 1,5 h. Alltid så mysigt på fredagar då det grillas om vädret tilllåter! Nu ska jag strax väcka ungarna då vi kl: 15:00 ska hälsa på en dagmamma i Vallentuna. Ärligt talat så får jag verkligen ont i magen av tanken att jag ska lämna bort mina små änglar till en okänd människa...huuuua som det känns nu vill jag inte börja jobba i januari men det är ju mycket som kan ändra sig på några månader. Visst blir jag trött på dem och man gnäller och skäller på dem så man blir helt matt vissa dagar men ändå det är ju mina barn! Många av Er känner säkert igen Er, hur klarar man det dvs gå tillbaka till jobbet och vara borta hela dagar från sina barn...suck!!! Dags för väckning! Ta hand om Er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar