tisdag 27 oktober 2009

Hälsade på lilla Skrollan i Norsborg!

Idag blev det en utflykt till Norsborg för att hälsa på vår lilla katt Skrollan och så Mimmi och Jorma förstås som är Christers mormor och morfar. Det var nästan ett år sedan nu som vi träffade Skrollan senast och målet med denna lilla tripp var att hon skulle få bli lite ompysslad och få bada.

Anledningen att hon är där är att vi hade det lite tufft när tjejerna kom, med kolik, matning och skötning mm så vi hade helt enkelt inte tid för lilla Skrollan. Hon blev även livrädd när tjejerna började skrika om kvällarna och sov för det mesta under vår vita soffa...det kändes som man hade 3 barn...för Skrollan var ju som mitt första lilla barn men sedan kom det två andra småfolk och tog hennes plats. Då vi vet att hon storm trivs hos Mimmi så var det en självklarhet att ha henne där tillsvidare. Kanske att vi tar hem henne när vi flyttar till villan men innan dess bara för kortare vistelser. Skrollan är nu 11 år gammal så vi får se hur länge till hon orkar med livet. För ett år sedan så opererade vi ju även bort jordärts tumörer på katten...inte kul..men jag kände inte några knölar på magen nu när jag badade henne. Känns skönt!

Badet gick bra men hon stretade emot lite i början när jag skulle ta in henne i duschen men när jag väl blötte ner henne så stod hon helt stilla och det såg verkligen ut som hon njöt av behandlingen. Efter lite schamponering med både hennes eget kattschampo, mitt schampo och balsam så lindade jag in henne i ett badlakan och satte mig med henne på toastolen och mös en stund. Sedan kammades hon lite och så var det klart! Kände mig väldigt nöjd efteråt då det gick så bra, hade förväntat mig ett starkare motstånd...men icke!!! Hon var nog glad över att bli lite ompysslad! Nästa gång får jag försöka att klippa hennes klor...det blir inte det lättaste...

Efter badet så åt vi lite lunch och eftersom jag inte hade deras matstolar med så fick de sitta i Mimmis och mitt knä och äta maten och det gick ju också bra! Till efterrätt så fick de frusna ärtor(bilden th)...tjejerna tyckte i alla fall att det var super gott!


Sedan var det dags att få lite luft och gick då till lekparken i närheten. Det bästa med denna lekpark är att där finns en bebis gunga! Jippy! Det var tre andra barn där också som lekte lite med våra tjejer och Cornelia och Olivia hade så roligt att de kiknade av skratt när de busade med dem, verkligen super lyckad dag! :-)

Olivia sov i ca 40 min på dit vägen men Cornelia endast ca 20 min så när klockan började att närma sig 15:00 så var båda tjejerna så trötta men framförallt Cornelia. Jag satte båda i bilen och körde hemåt, trodde att det skulle ta längre tid än vad det gjorde med tanke på bilköer och annat så jag fortsatte ut till vår tomt i Uthamra för att kika lite. Det poppar verkligen upp hus överallt där nu och det blir ett så underbart område! De har ju börjat att tillverka vårt hus nu och de tror att inflyttning i vår nybyggda villa kommer att bli någon gång juni/juli!!! Ska bli så spännande! Känns så overkligt bara att vi bygger och det blir verkligen vårt drömhus! Husleverantören som vi valt är Myresjöhus och det är ett två -plans hus som heter Mästergården...ser dock mer ut som ett Huvudskär efter alla våra om ritningar och tilllägg med balkonger och andra tillval! Vill flytta nuuuu!!!

Nu blir det Dr House!
Trevlig kväll alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar