onsdag 3 februari 2010

3:e dagen på jobbet!

Nu är man inne i arbetslivet igen och denna gång som mamma till två små underbara tjejer. Jag mötte gamla kollegor på jobbet som stannar upp och säger men är du tillbaka det var länge sedan...hur länge? Ja det är snart två år sedan som jag gick på mamma ledighet. De var då en herre som sa att - Tänk vad som hänt på två år, du har blivit mamma, fått två små barn som nu också springer omkring och går på dagis! Helt otroligt egentligen att det kan ske sådana stora förändringar på bara två år. Ibland får andra en att stanna upp och verkligen fundera över livet och det är nyttigt! Jag är fortfarande helt förundrad över att jag faktiskt är tvilling mamma, att jag hade turen att få såna underbara och så lika tjejer, ha ha! Tjejerna är den största rikedom som man kan få!

Jag har ialla fall gjort min 3:e dag på jobbet idag och det känns jätte kul. Mina nya kollegor verkar jätte gulliga och mina arbetsuppgifter är spännande och känner mig redan hemma på avdelningen. Jag jobbar ju dock bara 75% vilket redan känns lite då jag inte förstår hur jag ska hinna lära mig allting snabbt nog.

Idag har tjejerna haft en toppendag på dagis, de började med att pappa lämnade barnen vid 09:00 och då fick de börja att vara ute i ca 2 h. Tjejerna hade lekt så fint ute i snön för att senare äta en bra lunch, vilat och ätit mycket mellanmål. Förskole lärarna var verkligen super nöjda med hur tjejerna klarat dagen. Känns jätte bra! De har varit väldigt trötta ikväll också, båda somnade efter de fått vällingen klockan 19:00. Då bar vi bara in dem i deras sängar och så sov de vidare.

Pappa har hämtat och lämnat nu i två dagar och i Måndags så var pappa hemma hela dagen med tjejerna då de inte var krya. De har varit nyttigt för pappa att få ta hand om dagis lämningen och tror att han tyckt att det varit roligt också. Cornelia har fortfarande lite hosta och lite feber på kvällarna...inte bra. Just nu ligger hon och hostar och fick nyligen hostmedecin men får se om vi kanske också måste ta febern på henne igen och ge henne ipren...kanske vi skickade tillbaka henne på dagis för tidigt?!?

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar