onsdag 24 februari 2010

Har varit några jobbiga nätter på rad nu och det känns i kropp och själ...Olivia vaknade i natt och hostade och var orolig och bar då in henne till oss. Saken är den att det oftast är Cornelia som är orolig om natten och brukar sova hos oss dvs hon är van när vi bär in henne till oss och somnar på engång. När Olivia ska sova mellan oss så är det ett rent lotteri...oftast så blir hon tyvärr pigg av flytten och ligger och gorglar, pratar, tittar på sina händer och petar på mamma....så blev det återigen denna natt vilket resulterar i en väldigt trött mamma och pappa också. Jag var hemma med Olivia idag för att se hur febern skulle te sig. På morgonen så var både Cornelia och Olivia väldigt pigga men Olivia började krokna frammåt 10:0 tiden. Tog då febern på Olivia men då hade hon inte alls mycket feber, värre var det när jag kollade febern igen vid 15:00 då hade den krypet upp till 38,6...stackarn. Kanske inte låter så mycket men som jag sagt förut så är våra barn väldigt känsliga för feber speciellt lilla Olivisen.

Idag ringde jag även HP Supporten och fick prata med 3 olika personer innan jag blev omhändertagen av en trevlig kille i Hälsningland. Han kunde se att min garanti på datorn går ut i år 1:a Juli så det var helt ok att få detta fixat helt gratis. Jag måste dock skicka iväg den och vem vet hur länge det tar innan jag får tillbaka den...blir att låna mannens dator ett tag framöver.

Måste säga att jag nästan hade glömt hur det var att vara ensam hemma med småttingarna en hel dag helt själv...oj vad de far runt, gnäller, bråkar med varandra, skriker, gråter och drar ner saker! Sedan allt detta torkande efter frukost, mellanmål*2 och lunch. Nu är det väl lite extra extremt eftersom Olivia inte är helt frisk, de är ju som sagt var mycket mycket roligare att vara ensamma med dem när de är glada och pigga. Cornelia har trots allt varit någorlunda glad idag och lekt en del för sig själv men oftast så är det bus på gång hela tiden. Hon är ju en mästare på att klättra vilket skrämmer vettet ur mig ibland och köksbordet är ju såååå lockande och dit måste man ju för att kunna sätta sig i sin matstol...

Nedan kommer lite bilder ifrån förra helgen när vi var hos mor min i Västerås! Det kom ju en del snö och vet inte hur många gånger vi var ute och skottade. Undrar hur det hade sett ut om vi inte hade skottat någonting alls...Bilderna får tala för sig själva, se nedan.

Olivia och Cornelia påklädda och klara för en lekstund i snön!



Tjejerna tyckte det var roligt en liten stund sedan blev det för kallt för dem och vi gick in!



Helt otroligt så mycket snö det kom bara på Lördagen när vi var där!

Vägarna var ju inte plogade så det var att försöka ta sig fram ändå!



Blir tidigt ikväll då man aldrig numera vet hur natten blir!
God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar