onsdag 17 februari 2010

Vart är bilderna pappa?

DAGIS
Idag lämnades barnen på Gröna avdelningen igen...Olivia var så ledsen och ville verkligen inte gå in på avdelningen utan grät och grät. Det var pappa som lämnade som vanligt och han tyckte att det var hemskt att lämna idag då Olivia var så förstörd. När jag hämtade barnen idag så var de på den Gula avdelningen vilket ju är deras favorit avdelning. När Olivia och Cornelia fick syn på mig så blev båda helt hysteriska, de grät så mycket men speciellt Olivia. Huuua då funderar man ju hur resten av dagen har varit men enligt Gula avdelningen så har det bara gått bra förutom att de inte gillade fisken till lunch. Jag nämnde sedan igen ett eventuellt byte av avdelning till Gul och då gick vi in och pratade lite. En förskol lärare på Gula avdelningen tyckte att jag skulle ringa chefen där och berätta hur vi och tjejerna känner. Jag ska ringa henne imorgon, får se hur det blir. Då de redan är 11 barn på avdelningen och de max får vara 12 så kan det bli svårt men men...kan man inte se våra tjejer som en i detta fall..?!?!?! De var ju bara ett ägg från början..ha ha!!!

JOBBET
Tänk att jag redan är inne på tredje veckan på jobbet. Det känns bra, inte riktigt lika mycket korvstoppning längre. Saker börjar att falla på plats men lär mig ju nytt varje dag. Min handledare kom till jobbet idag med feber då hon var tvungen att visa mig vad jag skulle göra under dagen + att hon behövde sin dator...borde hon inte istället legat hemma i sängen? Idag gick även en annan kollega hem pga feber samt igår ännu en kollega som var tvungen att hämta hem sitt barn ifrån dagis pga kräk sjuka...hoppas och vill verkligen inte bli sjuk igen.

HUSET
Helt otroligt att huset nu har två våningar! Jag har tyvärr inte själv varit där idag och sett det med egna ögon, hann helt enkelt inte dit då jag var tvungen att hämta tjejerna på dagis. Mannen min var där ute och såg allting, övervåningen var dock redan på plats men han fottade ju en hel del när takstolarna hängde i stora lyftkranen...trodde han ialla fall!!! Han gjorde en "Offa" glömde minneskortet i kameran hemma så det blev tyvärr inga bilder!!! Så jag har varken fått sett det på bild eller i verkligheten...snacka om att man är sugen på att dra iväg dit nu men lite mörkt tyvärr så det blir nog att vänta till imorgon ialla fall och då ska jag minsann se till att få lite bra bilder som jag kan visa Er.

VISNING PÅ LÄGENHETEN
Så typiskt att när vi äntligen ska ha visning på lägenheten (Söndag) så då ska det bli snöstorm så att ingen säkert kommer på visningen. Vi funderar på om vi ska skjuta på visningen till nästa helg istället. Måste bestämma oss imorgon...

OS
Aj, aj Anja...du som var så nära ett Silver!!!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar