tisdag 9 februari 2010

Monster Kräk hälsar på igen!

Olivia hade varit väldigt grinig på dagis igår och det visade sig även inatt runt 03:00...då kräktes det för fulla muggar. Stackars lilla Olivia....hon kräktes jag vet inte hur många gånger, de första 3 ggr hade hon ju något att kräkas upp men sedan kom ju bara spott. Cornelia har ännu inte kräkts men hon verkar nu heller inte må så bra, så det var bästa att vi båda var hemma idag och se hur fortsättningen följer...Jag fick ialla fall jobba 1 vecka och 1 dag innan jag behövde ta vab. Hade sett ifram emot ett möte idag som gäller det jag kommer att jobba med, trist men nu är det som det är.

Olivia har ialla fall fått i sig lite vätske ersättning samt blåbärs soppa och lite banan och somnade igen nu 11:30, ännu har hon fått behålla det vilket är bra. Cornelia somnade också 11:30 helt slut och får se hur hon mår när hon vaknar igen...verkade så trött stackarn. Vi får se ifall Chrille och jag klarar oss eller om det blir en hel vecka hemma för oss alla. Säger bara SUCK! Lite mysigt är det dock ändå att få ta han om sina små tjejer, älskar nämligen att pyssla om dem och ge kudden, badda lilla pannan, ligger tätt tillsammans och myser med mamma...dock så är det ju inte kul när de mår illa och spyr...bäst av allt är när de börjar att bli pigga igen, så längtar verkligen efter lite tecken på det nu!

Nu kom pappa Chrille hem, han har varit och handlat lite mat, varit på apoteket och tog sedan en sväng ut till tomten för att kolla läget. De har nu lagt formen och isoleringen till grunden, dragit upp en massa kablar. Han fottade också en del så får se ifall jag hinner visa Er ikväll hur det ser ut där nu. Den 17:e Februari kommer huset!!! Blir så spännande att se om det blir som vi förväntat oss och som vi har beställt det.

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med att ni får huset. Skitspännande. Intresanta bilder , ta fler vart efter.

    SvaraRadera
  2. Ja det är mycket spännande, vi får se om det blir inflyttning till Midsommar eller ej. Har ju hört om andra som byggt att det kan bli en hel del fel som drar ut på byggtiden...Vore roligt att veta vem du är som jag svarar till då du endast lagt in dig som Anonym.

    SvaraRadera