torsdag 4 februari 2010

Snart helg igen!

Så skönt med Fredag imorgon! Jobbar endast till 14:00 men eftersom mannen min kommer att vara hemma med tjejerna imorgon då dagis har stängt pga planerings dag så kanske jag borde ta chansen och jobba till 15:00 istället. Jag menar man vill ju suga in så mycket information som möjligt nu ibörjan. Jag hade en väldans korvstoppning första dagarna men idag känns det ändå som att vissa saker börja falla på plats i mitt lilla mamma huvud. Det är faktiskt såååå skööönt att gå tillbaka till jobbet igen. Tänk att få sitta en hel lunch och äta i lugnan ro och få prata med vuxna trevliga människor, verkligen sååå underbart toppen och inte förrän nu så inser man att man faktiskt har saknat jobbet en del pga av den sociala biten. En lunch hemma själv med tjejerna var inget annat än en ren stress dvs båda ungarna grinar innan lunch för att de både är trötta och hungriga och sedan detta torkande efter måltiden, tänk nu slipper jag ialla fall torka 1gång mindre/dag förut var det ju frukost, lunch, middag och så lite mellanmål förstås. Låter som jag är väldigt trött på barnen och det är faktiskt så att det var väldigt jobbigt på slutet och det skäms jag inte för att säga, det var dags för mig att gå tillbaka till jobbet och det var verkligen dags för tjejerna att få se något annat än sin mamma och hennes tjat och ajjabajja. Lite arbete och förskola gör nog både bättre föräldrar samt att barnen inte blir lika rastlösa och faktiskt glada när de träffar sin mamma och pappa efter en hel dag på dagis. De sista dagarna har tjejerna varit så otroligt lugna och gosiga på kvällarna så det måste nog vara dagis förtjänst.

Idag hämtade jag och lämnade ungarna på dagis vilket gick fint men det är skönt att vi kommer att kunna dela på lämning och hämtning i framtiden. Vi ska bara köpa 2 st bilbarnsstolar till...letar förbrilt på blocket. Säg till om ni har några till övers...vi behöver nämligen nu med engång.

På Lördag så åker vi upp till Västerås för att fira Morbror Dennis som fyller 40 år! Det ska bli så roligt att träffa alla igen, och tjejerna älskar ju att leka med Julia och Isabelle. Vi kommer att sova hemma hos mor min då det blir fullt hus ändå hemma hos syrran. Mor min kommer att jobba på Lördag kvällen så det blir jag, Chrille och Tobbe som får mysa och kika på Melodifestivalen. Det blir roligt med en liten utflykt.

Efter att tjejerna återigen somnade i våra famnar ikväll runt 19:00 så har jag suttit och kikat igenom lite jobb papper. Nu är jag så slut i huvudet så nu ska jag stänga ner och krypa till sängen. Mannen min ligger redan och snarkar på soffan..fniss!

Måste tacka min kära man speciellt idag för att han åkte ut till tomten idag och fick rätten på hans sida vad gällde sprängningen. Det blev ju något dyrare än vad vi hade tänkt oss....de hade sakt att de skulle spränga 8 kubik men blev 77 kubik...de sprängde bara utan att ens fråga oss men Chrille fick dem att betala en del av sprängningen så nu fick kunden rätt, visst är det så det ska sluta! :-) Tack även för att du hämtat och lämnat ungarna nästan hela veckan och även att du är hemma imorgon! Du är bäst! Älskar dig! :-)

GOD NATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar