onsdag 10 februari 2010

DAGIS OCH JOBBET IMORGON?

Hoppas på feberfria tjejer imorgon så att man får gå och göra lite nytta på jobbet igen. Inte för att jag ännu gör underverk där men hoppas snart på att få saker att falla plats och sätta igång på riktigt. Känns ju lite trist att redan behöva vara borta ifrån jobbet.

Inatt var det verkligen ingen höjdar natt. Cornelia vaknade runt 03:00 och hostade och hostade. IFredags så hostade hon ju så mycket att hon spydde, vilket gör att man då får två kräk barn. Tydligen så har ändå inte Cornelia haft samma sak som Olivia vad vi tror ialla fall. Cornelia spydde en gång och haft lite feber medans Olivia spytt hur mycket som helst, haft ca 38 grader och varit helt däckad. Olivia sov hela natten utan ett minsta lilla pip vilket hon verkligen behövde efter den föregående natten. Hur som helst så var det Cornelia som var sjuker i natt, hon hostade så mycket att vi trodde att hon återigen skulle spy, tror att hon höll på i över en timme med sitt hostande innan hon tillslut somnade. Stackars liten, hon fick ligga mellan mamma och pappa och jag bestämde mig för att åka in till Doktorn med henne idag så att de fick kolla så att det inte var något allvarligt. Jag fick tid redan till klockan 09:25 hos Täby Doktorn. De lyssnade och kollade i öron och mun och sedan fick hon även ta ett litet stick i fingret för att kolla att hon inte bar på någon otäck bakterie. Hon var fullt frisk enligt doktorn och sa att barn ibland kan ha svårt att bli av med hosta. Vi skulle fortsätta med Mollipect men endast ge det innan läggdags + en alvedon och sluta ge det på dagarna. Får se hur natten blir. De hade båda 37,6 innan läggdags ikväll. Varsin alvedon och bumbs i säng men tjejerna har varit pigga och glada ändå idag.

Jag fick ialla fall lite egentid idag efter lunch. Pappa kom hem ifrån jobbet och tog tjejerna och jag fick komma ut och få lite luft. Tog med stavarna och gick bort till strandvillorna och tillbaka, tog ca 50 min! Såååå skönt att få lite luft i lungorna efter att bara varit inne i några dagar. Gick sedan och bokade en klipp tid, tänkte att jag måste var fin tills jag ska ut med tjejerna den 6:e Mars! Då bjuder nämligen jag några tjejer på lite PARTAJ! Skriver mer om detta när det närmar sig men hoppas verkligen på en rolig kväll då jag inte varit ute och dansat på flera år!

Imorgon har pappa Chrille ett viktigt kund möte som han måste gå på så om tjejerna envisas med feber imorgon så blir det tyvärr jag som får vara hemma imorgon igen...snälla snälla tjejer bli friska nu!!! :-S

Nu till något helt annat som jag är så förargad över...ni som har små barn kanske vet vad det är....http://www.pippilotta.se/ . Jag har ju skickat efter så mycket fina kläder från denna butik och har alltid blivit så nöjd men nu sist så skickade jag efter två par gummistövlar, tror det var inför sommaren. Jag fick ett par stövlar och fick inte de andra för att de var slut på lagret...nog skickade de ändå en påminnelse avgift och ville att jag skulle betala för båda stövlarna...vilket jag dumt nog gjorde. Jag har mailat och frågat vart dessa förbannande stövlar har tagit vägen men inte fått något svar. Nu fick jag ett mail...vad tror ni att det står? - Pippilotta.se har stängt webshopen på grund av konkurs. Det kunde man väl förstå! Så blev de med de gummistövlarna....Arghhhhhh!

Önskar Er en mysig kväll och fortsatt trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar