fredag 5 februari 2010

Första veckan avklarad!

Tänk att man redan har jobbat en hel första vecka på nya jobbet!!! Helt otroligt att man redan är inne i karusellen med hämtning och lämning på dagis och sedan jobbet. Min man har dock dragit det största lasset denna vecka och det är jag verkligen så tacksam för. Jag jobbar ju dock bara 75% så det känns viktigt att jag ändå får göra min tid på jobbet. Denna vecka har ju tjejerna både varit sjuka + att Dagis hade stängt idag pga planerings dag...just snyggt om jag hade behövt tagit hand om detta själv...menar inte så bra första intryck. Jag lär ju ändå säkert som mamma få vabba en del i framtiden...rätt så oundvikligt. Är väl bara att inse att det är det som är det nya livet dvs hämta/lämna, jobba och vabba! Jag älskar ialla fall mitt nya liv, det känns att man lever och jag älskar att få gå till jobbet och känna att man gör någon nytta, jag älskar att få komma hem och krama mina barn och min man och jag älskar att känna mig välförtjänt av en helg och att få njuta lite extra av ett glas rött vin på Fredagen!!! Ahhhhhh så härligt!

Idag fyller även Morbror Dennis 40 år och önskar honom ett stort GRATTIS på födelse dagen! Ska bli så roligt att träffa Er imorgon och hoppas att Era små tjejer mår bättre då.

Önskar Er alla en skön och mysig Fredag kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar