söndag 7 februari 2010

Härligt vinterdag!

Då är man tillbaks i Stockholm igen efter en hel helg i Västerås. Min systers man fyllde 40 år så vi var där och firade honom, de bjöd på så mycket gott och det var så mycket folk där. Vår lilla familj sov sedan hos mor min och jag var sååååå trött på kvällen. Kände redan av på festen att jag började känna mig trött, blev ju inte bättre av att Cornelia började strula runt 04:00 på natten. Tack och lov att jag fick ta lite extra sovmorgon denna morgon ialla fall. Åt frukost vid 09:30 idag så det var verkligen sovmorgon. Jag kan räkna på en hand när jag fick en sådan sovmorgon de senaste två åren...så det var skönt att jag fick vila lite. Behövde verkligen få vila för att hämta lite kraft för veckan som kommer. Mycket att lära mig fortfarande så det gäller att vara på alerten.

Innan vi åkte hem till Stockholm igen så svängde vi även förbi Dennis syster Sussi och hennes kille Peter och hämtade en bilbarnsstol. Så snällt av dem, vi hade en sådan tur att de hade en som bara stod och samlade damm så vi fick den. TACK SNÄLLA!!! Imorgon så ska vi även kika på en annan bil stol, hoppas på den också så då har vi fixat två st till Chrilles bil. Blir så mycket lättare då att vara flexibel med att hämta och lämna tjejerna på dagis. Just nu så är det lite svårt med planeringen.

Det har även varit en sådan underbar vacker dag idag. När vi kom hem till Hägernäs igen och tjejerna fått i sig lite mellanmål så tog vi dem i pulkorna och drog iväg ut på isen. Så härligt med sol och sedan så var det ju inte så kallt heller bara -2,8 grader.

Solen går snart ner!

Jag och tjejerna i solen ute på isen!

Mys pys!


När vi kom hem ifrån en timmes frisk luft så gjorde jag iordning kyckling i ugn med klyftpotatis, sås blev Cremfresh med tomat smak, blev jätte lyckat och vi åt en massa alla 4:a. Vi hade en sådan mysig måltid idag. Tjejerna bara åt och var helt tysta hela tiden och sedan fick de faktiskt lite bär och glass till efterrätt. Efter maten så fick tjejerna titta lite på Bollibompa och efter det blev det bad. Jag höll knappt på att få upp tjejerna ur badet ikväll. När jag frågade dem om de inte skulle komma upp ur badet snart så ruskade de bara båda två på huvudet och sa NEJ. Tror att de badade ca en timme...sedan fick de välling och båda somnade "nästan" återigen i våra famnar...så trötta efter helgens alla intryck.

Cornelia och Olivias favorit plats varje dag runt middags tid!


Nedan kommer lite bilder ifrån Tildas dop

Gudmor Klara, Pappa Jonas, Mamma Catrin med lilla Tilda och längst fram storebror Felix!

Pappa Jonas med lilla söta Tilda!

Fin bild på familjen med lilla nydöpta Tilda!!

Cornelia och Olivia sitter tryggt i Farmor och Farfars knä!
Cornelia är glad om hon får stå på stolen!

Önskar Er alla en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar