måndag 22 februari 2010

EN DAG MED KAOS!

Så får man låna mannens dator, då datorn som jag brukar blogga på verkar ha krashat...datorn har mått lite si och så på sistone dvs den startar bara om den själv vill, så typiskt!

Idag har det verkligen inte varit min dag. Först så hade jag satt på mig alldeles för lite kläder och höll på att frysa ihjäl på vägen till bilen (-22 grader) burr. Skulle ta Chrilles bil till jobbet idag då vi ju har haft visning på lägenheten och lassat bilen full med grejjer. Hur som helst så när jag skulle flytta spaken från parkeringsläge till backen så var det tvärstopp...spaken hade frysit fast. Efter haft bilen på uppvärmning i ca 5 min så provade jag igen och tog då i lite extra och den började röra på sig, tack och lov! När jag kom till jobbet så skulle jag logga in på datorn som jag hade startat om så duktigt i Fredags...problemet var bara att jag inte hade kvar lappen med user id och lösenordet...då den inte var installerad åt mig så blev det väldigt jobbigt att få ett nytt lösen. En laptop som denna har nämligen en sk skyddad inloggning innan man ens får logga på med vanliga kontot...kallas Pointsec för er som inte är så hemma på datorer. Det var bara att beställa en ominstallation av datorn (på SEB språk omvingling). Hade tur att det fanns en annan dator som jag kunde sitta vid istället och kunde därifrån utföra diverse arbetsuppgifter. Teknikern kom på förmiddagen och hämtade datorn och fick tillbaka den efter lunch igen, gick ju ändå väldigt snabbt och smidigt! :-) När det var dags att bege sig hemmåt efter dagens arbete så hittade jag en väldigt elak lapp på fönster rutan...sablars böters lappar...de förföljer mig verkligen!!! De är väldigt tufft att hitta parkeringsplatser runt omkring SEB så ibland chansar man dumt nog...ja ja...och så fortsätter den olyckliga dagen med att det bara kom en person på kvällens visning av lägenheten. Två stycken kom igår och en idag...väldigt enkel mattematik, hade önskat att det var lite mer svår räknat...men nej det verkar inte fungera att sälja denna gång heller! :-( Denna kväll slutade ialla fall väldigt trevligt då vi alla fick middag uppe hos svärföräldrarna. Tjejerna var så glada att få träffa farmor och farfar igen och till helgen så får de ju träffas igen då jag kommer att åka upp själv till landet med tjejerna medans pappa roar sig med hans systers man ute på grabb kväll....

I Lördags så åkte vi ju upp till mor och Tobbe i Västerås och hade en mycket mysig vistelse. Det blir ju lite stressigt bara då man knappt hinner landa förrän man åter ska fara tillbaka till Stockholm igen. Vi tittade ialla fall på Melodifestivalen, åt räkor, rostat bröd och drack lite mer Champange för att fira ännu en gång att huset hade kommit på plats. Mycket trevlig kväll men jag kände mig väldigt trött på kvällen, var nog veckans arbete som gjorde min kropp påmind.

I går Söndag så hade vi ju visning och det kom ju som sagt var inte många alls, endast två stycken var här och tittade. Vi har ju förberett så mycket inför denna visning och man börjar nu bli väldigt trött på att städa, fixa och handla inför dessa tillfällen. Kan inte bara någon köpa den så att man kan få slappna av lite, nu vill man ju koncentrera sig på huset. Är du intresserad av lägenheten så hör av dig! :-) Det enda som är bra med visningar är att man får det väldigt fint hemma...tänk om det alltid kunde vara så fint som det är nu, så fräsht, fint och städat! Nästan så att man inte vill flytta! :-)

God Kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar