tisdag 23 februari 2010

OLIVIA FEBER!!!

Datorn fortfarande helt död...googlade lite om kända fel och tydligen så har HP haft en hel del problem med just denna typ. Det är en HP Pavilion dv9000 och felet som jag just nu har fanns med i listan, felet är att den inte startar...förmodligen Moderkortet som behöver bytas ut. Läste att det har fått byta ut detta kort ett antal gånger på vissa datorer. Får se vad HP säger imorgon när jag ringer...

SJUKSTUGA IGEN!
Idag när min kära man och pappa skulle hämta tjejerna på dagis så såg han ifrån fönstret att det var en liten tjej som låg och sov på soffan...han sa att han tänkte att den tjejen inte kan må så bra. Det var lilla Olivia som hade somnat helt utmattad på soffan på dagis...när vi kom hem så tog vi febern på engång och hon hade 38,9 grader, stackars liten varför måste hon behöva bli sjuk igen. Hon är ju alltid den som blir mest medtagen, alltid varit minst och mest ömtålig. Cornelia har ännu ingen feber...endast 37,5 grader...får se om det stiger för henne under natten eller om det bara är för att det är kväll som det var lite högt.

VAB
Då min man flyger till Götet imorgon på kundbesök så blir det jag som blir hemma och pyssla om sjuklingen imorgon. Vet inte hur Cornelia ska komma till dagis så hon får väl också stanna hemma med mamma och syster...hoppas bara hon inte blir alltför rastlös och river hela lägenheten. Det går så snabbt att stöka till för tjejerna numera, de bara tar och river ner ALLT på golvet, förstår inte varför de tycker att ALLT måste ligga på golvet??? På Torsdag så flyger pappa till Karlstad så om Olivia fortfarande är sjuk då så blir det jag som vabbar då med och på Fredag så har jag tagit ledigt ifrån jobbet då vi planerat att åka upp till landet, hoppas att de hinner bli friska tills på Fredag...

SNÖKAOS!
Det var tufft att komma till jobbet idag då det kröp fram i trafiken, det märks verkligen på vägarna att tåg och tunnelbanor inte är i trafik...hur mycket bilar som helst och det tar ca 45 min längre att ta sig till jobbet på morgonen. Dock var det ingenting i gemförelse vad min man fick utstå idag...han skulle ju för andra gången försöka att ta sig till mötet i Köping. Han lämnade av tjejerna och började åka, kröp ju även för honom i trafiken men droppen var väl när han kom fram till Enköping och det tog tvärstop...en långtradare hade vällt och låg och blockerade hela vägen. Då det inte fanns några bärgnings bilar i närheten så kunde inte långtradaren bärgas och efter två timmar sittandes i milslånga köer så tog Polisen ett beslut att låta alla bilar vända på motorvägen, vilken kaos...innebar ju att de mötande bilarna fick stanna och blev pekade åt andra håll...så min stackars man fick snällt åka tillbaka till Stockholm igen. Andra gången som mötet blev inställt pga väder och trafikkaos!

Har lite huvudvärk och ska nog strax krypa i säng, känner mig så trött just nu!

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar