fredag 19 februari 2010

Champange Fredag!

Äntligen Fredag och 3:e veckan är nu avklarad på jobbet och barnen har nu äntligen lyckats göra en hel vecka utan att vara sjuka!!! Korvstoppningen är numera historia men självklart så lär jag mig nytt varje dag vilket jag hoppas att jag gör länge länge framöver. Det är ju det som gör det all dagliga livet spännande och roligt!

DAGIS
Jag hade turen att träffa chefen för förskolan idag på förskolans parkering, dock var jag lite för stressad för att återigen börja diskutera det som varit utan ville bara hämta tjejerna och göra helg! Det var Chrille som lämnade barnen imorse och möttes av glad personal som talade om att Olivia och Cornelia från och med nu skulle få gå på den Gula avdelningen. Det gladde oss verkligen och tjejerna verkar mycket mer än nöjda över bytet. När jag kom in i lokalen så var det helt tyst och inte förrän jag visade mig för Olivia och Cornelia så brast båda i hysterisk gråt...inte roligt men dock så vet man ju ändå att gråten kommer för att de saknat sin mamma och inte för att de haft en dålig dag. Personalen säger då när O and C gråter att de inte ska bli ledsna när mamma kommer utan istället glada. Tjejerna hade haft en bra dag med både lunch, vila och lek, personalen sa även att de tyckte våra tjejer var väldigt roliga och nyfikna då de alltid ville vara med när det hände nya saker tex när de skulle byta blöjjor på de andra barnen, när de var i köket etc..vid lunchen idag så ville även Cornelia mata de andra barnen med sin sked....hade sträckt fram sin sked mot en annan liten tjej och pratat och pratat på sitt lilla egna språk typ...ät nu!!!

HUSET!
Min man hade även hunnit ut och kikat på huset idag igen! Denna gång gick han upp på övervåningen och tittade på utsikten. Enligt honom så var det inte alls fy skam utan helt OK, man såg mer av vattnet än vi hade trott säkert mycket tack vare att vi valt 270 i tak höjd istället för standard.

FARMOR OCH FARFAR!
När jag hade kommit hem med tjejerna från dagis så plingade det på dörren och utanför dörren stod farmor och farfar!!! Tjejerna blev helt otroligt lyckliga så jag kände mig lite nervös när de var dags för dem att 15 min senare bege sig hemmåt. De skulle ju bara hämta motorsågen som Chrille hade lånat av sin far. Som förutspått så blev tjejerna sååååååå ledsna när de skulle gå men jag räddade avskedet med att gå till skafferiet och erbjuda salta pinnar!!! Det blev lungt snabbare än blixten det kan jag lova då de älskar salta pinnar. De får endast salta pinnar på helgen för att de ska tycka att det är extra roligt och de har lärt sig att det för det mesta är pappa som ger pinnarna och som han då även gömmer bakom örona...så ibland står de vid skafferiet och pekar på sina öron samt på skafferiet....då vet man vad de vill ha..ha ha ha!!!!

För att fira tjejernas första hela vecka på dagis samt att vårt hus äntligen är på plats så öppnade vi en Champange och åt god mat, det blev kyckling Faitas vilket även tjejerna gillade. Imorgon så åker vi upp till min mor...hoppas att vi inte fastnar på vägen då det runt klockan 13:00 ska bli snöstorm i Stockholms området...

Ta hand om Er och kör försiktigt om ni ska ut på vägarna!!!

KRAMAR
från mig och familjen

1 kommentar: