torsdag 18 februari 2010

Snart hela huset på plats!

DAGIS
Jag ringde chefen för förskolan idag och vi hade ett långt och mycket bra samtal. Hon sa att de hade haft en pedagog på besök på både den gula och den gröna avdelningen och efter besöket så hade hon sagt att hon verkligen behövde hjälpa till mer på den gröna avdelningen då personalen många gånger inte visste vad de skulle göra i olika situationer. Så hon var inte helt främmande för det jag berättade för henne. Jag berättade hur inskolningen hade gått till vilket hon blev väldigt chockad när jag berättade. Enligt henne skulle man första dagen sätta sig ner med föräldrarna och se vilken typ av inskolning som passar mina barn bäst vilket inte var fallet då den tjejen som skulle ta hand om våra barn bara sa att så här gör vi på den här avdelningen och det vet vi fungerar...om jag kom med några invändningar så lyssnade hon inte alls, vilket förargade mig många gånger. Saker som chockade förskole chefen var att hon bland annat hade kört ut de andra barnen och hängde för en filt på dörren så att de inte kunde se de andra barnen, att de inte fick vara ute de två första veckorna, att de fick sitta och äta samt gå ute i snön med kuddarna...ja ja men det är gamalt nu...Hon skulle ialla fall försöka ordna att O och C får börja på den Gula avdelningen istället vilket känns mycket skönt!

VISNINGEN
Vi har ändå bestämt oss för nu att köra visningen på Söndag, det får bära eller brista. Vi vet att det kommer att bli snö kaos men om det inte dyker upp några så har vi ännu en visning veckan efter. Så mycket att förbereda nu inför visningen. Det ska inhandlas lite nya blommor, frukt, plockas undan en massa grejjer hemma. Städningen tar vi hjälp med denna gång då vi inte kommer att hinna annars. På Lördag så kommer städaren och i samma stund så flyr vi vår kos upp till Västerås där vi ska mysa med mor och Tobbe och titta på melodifestivalen tillsammans. Vi sover där från Lördag till Söndag så det blir en snabbvisit. Ska bli så roligt att träffa dem igen och ser redan framför mig vilka glädje tjut Olivia och Cornelia kommer att göra när de förstår att de ska få leka och sova hos mormor och morfar. Jag och Chrille tänker köpa med oss en Skumpa upp för att fira att huset är på plats!!!

HUSET
Helt otroligt! Fick verkligen en chock idag när jag kom ut till tomten, vilket STORT hus! Ska jag verkligen få flytta in där med min älskade lilla familj, helt sjukt kul och underbart! Än så länge är det ju bara två våningar. Det som är kvar nu är ju allt jobb innuti samt att få på takpannorna och balkongerna...ja det är mycket mycket kvar innan det står ett helt klart hus där. Vi har ialla fall kommit väldigt långt på väg nu. Ser ett ljus i tunneln!

Pappa var återigen först på plats i morse och fottade lite (nu med minneskortet i, he he), då var taket ännu inte helt på plats!

Taget ifrån sidan, vid tvättstuge ingången!

Burspråk!

Baksidan!

Lite gräsmatta också vore ju inte helt fel!

Bilden är tagen på eftermiddagen! Titta taket är på plats!!!

Bilden är tagen från vägen, här kan man se hur stor vår baksida ungefär kommer att bli!

Framsidan!
Baksidan igen...nice va?

Imorgon är det fredag...vilket menas att det kommer att bli en hel del plocka och städa imorgon kväll för vår del...
Trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. WOW vilket hus, så fint.............
    Krama barnen trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Följ bygget med kameran. Fler bilder tack!!!
    säger Pappa.

    SvaraRadera