fredag 12 februari 2010

DAGIS och HUS!

DAGIS INFO!
Pappa Chrille lämnade idag två feber fria tjejer på dagis. Olivia var återigen väldigt ledsen medans Cornelia klarade avlämningen bättre. Det har liksom vänt lite grann, nu är det helt plötsligt Cornelia som tycker dagis är roligt och Olivia som tydligen har börjat att förstå att det är hit som mamma och pappa lämnar mig varje dag...Jag hämtade sedan tjejerna vid 15:30 och fick då lite information om hur dagen hade varit. Ingen av dem hade velat släppa kuddarna på morgonen så de hade gått med kuddarna även utomhus...suck!!! Hur som helst så hade de inte varit ute särskillt länge då de inte tyckte det var så kul att vara ute. Olivia hade inte ätit någon lunch men båda hade ätit ett bra mellanmål iallfall. De hade pysslat lite idag, tjejerna hade fått göra två kort var till mamma och pappa där det stod - En Trevlig Alla Hjärtans dag Mamma önskar Cornelia! och Olivia hade gjort ett likadant, så det blev 4:a kort, så sött och man blev allt lite rörd. De var en massa påklistrade röda hjärtan på kortet så gulligt!

STRUKTUR
Nu känns det ändå som vi börjar få lite mer struktur på hur hämtning och lämning kommer att se ut för kommande veckor. Det har ju inte varit lätt precis att planera med dagis och jobb då tjejerna har varit så mycket sjuka, hoppas nu att alla är friska i veckan som kommer. Nu har vi ju också ordnat med två stycken bilbarnstolar till pappas bil vilket gör allt mycket enklare.

HUS INFO!
Idag gjöts grunden till huset, och på Tisdag så kommer första våningen på huset och på Onsdag så jobbar man med andra våningen! Helt ofattbart att huset verkligen kommer nu i veckan och två dagar tidigare än det skulle också. Det som kommer då är ytterväggar, tak och fönster. Jag måste helt enkelt försöka ta mig dit, ialla fall på Onsdag, så att jag får fotografera lite. Vet att ni är några som är intresserade av hur det kommer att se ut...och inte minst jag!

Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar