söndag 14 februari 2010

Alla Hjärtans dag!

Vi har haft en lugn och stillsam helg med endast en liten utflykt. I går Lördags så tog vi nämligen en liten tur in till Täby Centrum för handla lite middag och lite gott inför Melodifestivalen. Vi tänkte testa om tjejerna skulle tycka att det var roligt att sitta i en annorlunda kundvagn som vi har sett att andra barn tycker är så roligt. Det finns en nedre del på kundvagnen som är som en liten bil med en liten dörr in till sätet och med en liten ratt som de kan styra med. Vi hade tänkt att ha dem i var sin vagn...men ni kan ju gissa vem som tyckte att det var aldeles för otäckt för att sitta själv i sådan bil...självklart lilla Olivisen. Cornelia nästan klättrade in själv och skrattade och svängde med ratten medan Olivia sprang åt andra hållet när jag öppnade ena dörren åt henne. Frågade då Olivia ifall hon hellre ville sitta upp i den vanliga kundvagnen och då sträckte hon upp armarna och blev så glad så glad när hon fick åka där uppe, tryggt och säkert nära mamma/pappa. Vi började med H&M då vi behövde köpa nya vantar till tjejerna, vantarna som de har haft hitintills har varit så jobbiga då de bara trillar av hela tiden. Nu köpte vi vantar som sitter enda upp över armbågen och hoppas att det ska fungera bättre. Sedan körde vi vidare in till Hemköp där vi handlade kyckling då vi skulle göra kyckling i ugn med klyftpotatis, crem fresh och en massa stora goda räkor som det ska smaskas på med vitt vin till Melodifestivalen. Mumma!

Olivia var så trött och somnade före Cornelia denna Lördag kväll. Eftersom Cornelia var så pigg fortfarande så fick hon stanna uppe lite längre en sin syster. Tror verkligen att hon njöt då hon fick mamma och pappa helt för sig själv. Hon dansade lite till några av låtarna och satt i våra knän en stund men sedan så runt ca 20:30 så började hon gäspa och hon gnällde inte det minsta när jag bärde in henne i sängen.
På väg till Täby Centrum
Pappa, Olivia och Cornelia i Fireguards vagnen!
Nu ska vi till H&M
Olivia äter sin banan så nöjd och glad!
Då det var så mycket barn på lekplatsen i TäbyC så var vi tvungna att släppa ner tjejerna en liten stund så att de fick springa av sig lite. Blev lek i ca 15!
Roligt hade de!
Får passa dem även här hela tiden då de gärna vill klättra utanför lekplatsen och springa fritt!
Efter maten så tittade de på Bollibompa medans mamma och pappa sitter och myser lite till!
Så söta mina små tjejer!
Idag Söndag så har tjejerna fått varit inne hela dagen och vi tog alla ett långt härligt sovpass mitt på dagen, tror att vi alla behövde få vila ut ordentligt. Jag åkte dock in till Arninge en liten sväng efter mellan målet och handlade lite blöjjor och mer Alvedon. Olivia hade ju tyvärr feber igen nu på eftermiddagen. Hon har så svårt att bli av med de basiluskerna som krypit in i henne och Cornelia hostar och hostar. Funderar på att åka in till läkaren igen med henne. Kanske ska ge det denna veckan som kommer nu men om det inte blivit bättre så måste vi försöka med något annat. Eftersom det var alla hjärtans dag idag så fick även tjejerna lite vindruvor och glass efter maten idag!
Cornelia har även busat två gånger idag...Pappa frågar mig helt plötsligt efter frukosten om jag hade lyft tillbaka Cornelia i hennes matstol igen??? Vi båda tittar snopet på varandra och Cornelia sitter och ser såååå nööööjd ut i sin matstol. Lilla gumman hur kom du dit??? Vi hade vänt bort blicken en minut och Cornelia hade klättrat upp på stolen, upp på bordet och ner i sin stol!!! Helt otroligt. När hon såg hur stumma vi blev så skulle hon ju självklart visa hur hon gjorde. Just då gick det inte att bli arg på henne för hon såg ju så glad och nöjd ut så det var ju bara att säga lite förvånat...hmmm ja ha du lilla vän så du klättrade upp själv dit? Hon gjorde likadant en gång till när vi inte såg så nu går det inte att ens att vända bort blicken ens en minut utan att de hittar på bus.

Nu ska mannen min och jag njuta av en mysig Alla Hjärtans kväll och äta upp resten av räkorna och ta oss en god smörgås!

Önskar Er alla en mysig Alla Hjärtans dag!

Nedan kommer lite blandade bilder!
En mysig kväll med farmor och farfar, se så lycklig hon är Olivia när hon får dansa med farfar!
Cornelia tycker också att det är roligt att dansa med farmor Eija!
Medans barnen roar sig så kan pappa göra välling och skaka flaskorna hur länge han vill, hi hi!

Tjejerna leker med kylskåps magneter av ord!

Cornelia tv och Olivia till th! Stora tjejer sitter på de stora stolarna...

Olivia så glad att hon vår sitta på stora stolen!

...och ibland så ställer jag mig upp...bara när mamma inte ser!!!

...men för det mesta så sitter jag ju självklart helt still!

2 kommentarer:

  1. Åh så söta tjejer ni har! Det måste ha hänt massor i deras utveckling sedan jag senast såg dem (i somras), då kunde de knappt gå utan stöd vad jag minns?! Nu verkar det vara full rulle hela tiden =)
    Hur går det annars på jobbet, trivs du?
    Kram Maria B

    SvaraRadera
  2. Ja det har verkligen hänt mycket sedan i Somras. De började ju att gå när de var ganska prick 1 år sedan så har de bara rullat på. De klättrar ju överallt och ska knäppa på alla lysknappar. Jag trivs väldigt bra på jobbet, har verkligen hamnat på en avdelning där jag känner att jag passar in med min tidigare erfarenhet och vad jag tycker är roligt. Hälsa din lilla familj. Tilda är ju så söt! KRAM Johanna

    SvaraRadera