söndag 31 januari 2010

Händelsefull helg!

Efter en mycket händelsefull helg med både krassliga barn, barndop, middagsbjudning och födelsedags fest så pustar jag äntligen ut! Det är roligt att det händer lite och man hinner ju knappast fundera över morgon dagen som just nu gör sig väldigt påmind. Har nu förberett mig med att hänga fram kläder, lagt fram väska som jag fyllt med smått och gott som jag kan tänkas behöva. Behöver ju inte tänka på att packa ner blöjjor ialla fall, he he...men gör det väl ialla fall bara för man är stressad. Blir lite annat att tänka på med att börja att jobba, lära sig nya system, nya människor och hämta/lämna på dagis. Hoppas att ALLT kommer att gå bra och då menar jag både jobb och dagis.

Tjejerna kommer förmodligen vara hemma imorgon med pappa Chrille då de hade ca 38 grader innan de gick och lade sig. Har varit lite konstigt med deras feber då de inte har verkat något sjuka på dagen utan istället väldigt pigga med ingen feber. Febern kommer istället krypande på kvällen precis innan läggdags. Hoppas att de blir bättre till imorgon kväll.

I Lördags var vi på ett jätte fint dop, det var lilla Tilda som döptes. Jätte fint i ett kapell ute vid Täby Kyrkby. Efteråt bjöd de på fika i en jätte trevlig lokal där även deras första barn döptes för några år sedan. Hon kommer nu heta Tilda Hanna Linnea, visst är det fina namn! :-) Hon är så go denna tjej, bara skrattar hela tiden och verkar så nöjd med sin tillvaro.

Efter dopet så bjöd vi svärföräldrarna på middag. Jätte trevligt och maten var väldigt god. Allt blev köpt på ICA Stop och det var allt från fylld advokado, fisk/räk spett och sallad, så gott!

Idag var vi och firade min svärfar Roger som fyller 56 år! Hipp hipp hurra! De bjöd på god mat och tårta så nu är vi alla mätta och glada. Vi tog sedan tjejerna i pulkorna och gick ner för backen hem till oss.

Nu är det läggdags! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar