torsdag 14 januari 2010

Besök hos Förskolan!

Idag har vi varit och besökt förskolan där de ska börja från och med Måndag. Det är en rätt så stor förskola med många olika avdelningar. Olivia och Cornelia kommer att gå på Grön avdelning med nio andra barn, de blir 11 st sammanlagt varav åtta är pojkar och tre är flickor...många gulliga grabbar att leka med! På avdelningen mitti mot så går det lite äldre barn bland annat ett annat tvilling par som heter Nora och Ella, så söta och jag känner även igen mamman sedan tidigare träffar på Öppnis så det är roligt. Det var ju meningen från början att de skulle börja hos en dag mamma i Vallentuna men eftersom det känns mer som ett stort projekt att få tid ungarna varje morgon så väljer vi nu detta bekväma alternativ istället. Tjejerna har ju inte heller börjat att prata ännu så vi hoppas att umgås med fler och lite äldre barn kan skynda på deras språk.

Olivia och Cornelia kommer endast gå där i en termin för att sedan börja på en annan förskola till hösten i Vallentuna. Den förskolan var vårat första handsval och vi fick igår besked att de fått plats till höst terminen dvs med start Augusti och vi blev så glada för det. Den ligger mycket nära där vi bor så det blir toppen bra och där kommer de även gå sina första år i skolan.

Idag ska jag även iväg på en spännande och rolig grej...ska nämligen få bli sminkad och fottad av The Studios sminköser och fottografer, ska bli kul och se om man fortfarande fastnar på bilden. Den delen är ju verkligen förbi för mig nu...man får vara glad för det lilla man fått prova på inom den branchen. Jag var bland annat med i Fröken Sverige uttagningen i Västmanland, Model Search, Model Jakten och fottades även för en reklambyrå som heter Trinity...verkligen super roligt men då var man inte mer än 18 till 20 år...lite sent nu som tvilling mamma och 33 år att ge sig in i något sådana äventyr men det är ju alltid roligt att få vara en stjärna för några timmar ialla fall..ha ha!!!

På Måndag blir också en spännande dag då ska jag nämligen få träffa mina nya kollegor på SEB i Rissne!!! Önska mig lycka till för det kan behövas efter att varit hemma i nästan 2 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar