torsdag 21 januari 2010

Sprängning och sjukstuga!

Idag kom min man hem och var så glad och uppspelt - han hade nämligen tagit en sväng ut till tomten och hade turen att få se första sprängningen! Jag blev naturligtvis lite avis och när tjejerna hade gått och vilat efter lunch så tog även jag en sväng ut till tomten. Pratade där med en trevlig byggjobbare som visade mig vad de hade gjort och jag tog även lite bilder. Så spännande att se att det händer saker!


Idag har Cornelia också haft feber och lilla Olivia har varit helt slut, tog febern efter lunch och då hade hon återigen 38.2 grader. Tjejerna blir så påverkade av feber, helt färdiga stackarna förmodligen för att de fortfarande är lite små. De är ju över 18 månader gamla nu och väger knappt fortfarande över 8 kg...dags att gå till BVC igen och få höra att vi måste ge dem fetare mat, som de sa förut att vi skulle hälla Rapsolja i maten...som om jag inte försöker jag har ju grädde i nästan allt men vad hjälper det. Det hjälpte ju inte heller att vi åkte på kräk sjukan hela familjen innan jul och stackar lilla Olivia måste ha tappat en hel del då hon efteråt vägde 8.1 kg. Har inte vägt dem på ett tag nu men de ligger väl på mellan 8 och 9 kg.


Jag har just gett min man varm blåbärsoppa och te...han har nämligen också feber och just nu sådan himla frossa...magen är helt pajj och ja vad blir nu detta? Inte kräk sjukan igen hoppas jag verkligen! Så nu har jag tre sjuklingar här hemma...konstigt det där att det oftast är jag som blir sjuk sist i familjen- kanske man ändå har rätt så starkt imunförsvar. :-)


Dagens bilder!

Vår tomt i fullt arbete!





Olivia älskar sin hund och har den i sängen när hon ska sova eller när hon bara vill mysa. Kudden är ju också en favorit som hon också släpar med sig överallt.

Cornelia står på köks stolen i köket och är väldigt spänd och glad att inte mamma ännu har lyft ner henne...


Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar