fredag 15 januari 2010

Öppnis för sista gången!

Ungarna har nu redan sovit i ca en timme efter en hel vild förmiddag på Öppnis. De var så många barn och föräldrar där idag så det går ju rätt så vilt till vid sångstund då alla hoppar och far och dansar. Det var så roligt och man blir lite ledsen i hjärtat när man vet att vi inte kommer att gå dit något mer...snyft! Föräldrarna är så trevliga och barnen älskar att leka med de andra barnen och när jag skulle börja klä på Olivia för hemgång så var det höga protest rop...Buuuhhh! -Nu ska vi gå hem Olivia, hem till Lollo och Bernie och sedan kommer pappa hem och det är Fredag idag - man försöker verkligen med allt för att Olivia inte ska bli helt hysterisk. Hon hade ju även precis hittat ett dockskåp som ju var såååå kul att leka med och så kommer mamma och börjar klä på henne...dumma mamma....

Jag tog inte någon vagn med mig idag vilket var både bra och dåligt. Det som var bra var att det gick väldigt snabbt att komma in i bilen när vi skulle iväg, för att ut och gå med tvilling vagnen nu i denna snö och dåligt plogade trottoarer är verkligen ingen höjdare. När vi kom fram till Öppnis hade jag lite problem...en tung skötväska och två småttingar skulle över vägen som tack och lov inte var särskillt trafikerad men ändå...det går ju inte snabbt när de ska gå själva för att bära dem båda med en tung skötväska...nej, nej det går bara inte -alldeles för tungt. Hade faktiskt tur att det kom en annan mamma som var snäll och tog min skötväska så att jag kunde få ungarna tryggt över vägen. Hon drog sin son på en bob vilket verkligen var väldigt smart tycker jag. Jag stod hemma imorse och tittade på pulkorna och tänkte ta med dem men sedan så gick vi ialla fall utan dem...kanske borde ha tagit dem ialla fall. När vi skulle hem gick det också ganska smidigt men gillar inte att det är en väg mellan parkeringen och förskolan...måste springa över med ena tjejen först för att sedan hämta den andra, och Cornelia som alltid får stå och vänta står så fint vid skötväskan medan jag hämtar den andra...gör detta självklart när jag inte ser någon bil någonstans ifrån. Känns ändå inte helt säkert och hjärtat slår väldigt snabbt när jag lämnar den ena...De är ju annars väldigt snabba, speciellt Olivia faktiskt och hon ville ju inte riktigt åka hem idag så hon var på väg tillbaka till Öppnis när jag lämnade Cornelia vid bilen. Mycket springa för mamma blir det!

Nu ska jag fortsätta att baka mitt bröd, får se hur det blir.

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Nä men Johanna sötis. Jag hade gärna hjälpt dig med barnen, att jag inte förstog bättre. Förlåt så hemskt mycket :( Så tråkigt att inte ha er på öppna mer, blir så lledsen. Du är ju så gullig o dinaunderbara tjejer me. Hoppas att vi ses ändå... Trevlig helg och många kramar till er

    SvaraRadera
  2. Nej, nej så ska du inte känna och hur kunde du veta att jag inte hade någon vagn med mig. Hoppas att vi ses snart igen. Ni är alltid välkomna hem till oss. KRAM

    SvaraRadera