fredag 29 januari 2010

Omtumlande vecka!!!

Det har varit en omtumlande slut på denna vecka. Just nu har tjejerna feber och bådar inte så gott inför morgondagens dop...blir kanske att jag och tjejerna blir hemma imorgon men det visar sig väl i morgonbitti. :-( De fick i alla fall bada men ett svalt bad med knappt 37 grader och inte så länge bara så att de kunde få deras täppta näsor att släppa och få bort allt kladd från maten. :-) Vet inte exakt vad febern låg på innan de gick och lade sig men de fick i alla fall varsin dos ipren på spruta och bums i säng.

När jag kom i Torsdags till Förskolan så mötte jag Navida i dörren redan och frågade hur tjejerna mådde. Sa då att de mådde bra och var pigga. Hon var tveksam då hon tyckte att tjejerna var rätt så trötta igår och hon tyckte att de var sjuka. Jag protesterade då och sa att de inte var sjuka vilket de faktiskt inte var...bara lite gnälliga vilket inte var något konstigt enligt mig...då de är det ibland, beror ju på att de inte ville släppa sin mamma. Hon sa att de var sjuka pga att de fick hostmedicin och näsdroppar. Jag förstår deras regler att man inte ska gå till Förskolan om de är sjuka dvs har feber, hostiga och trötta men de var ju knappt snoriga nu och hostmedicinen får de för att lösa upp slem som de har neråt i halsen...men de är ju hur pigga som helst och ingen feber, suck! Turen var i alla fall att föreståndaren kom förbi just då och frågade om det var något på tok och då berättade vi läget för henne. Föreståndaren sa då att hostmedicin inte räknas som medicin och om man inte hade feber så var det ok att de kom in på avdelningen. Om mina barn är sjuka skulle jag inte ta dem till Förskolan utan de skulle självklart vara hemma och jag tycker verkligen att de är bra att de är hårda mot barn/föräldrar, men nu var de ju verkligen inte sjuka. Så svårt vart man drar gränsen...Nu var det ju dock så att de blev sjuka dagen efter...lite pinsamt faktiskt men så är det. Började med att Cornelia började få diarré samma dag och det fortsatte när vi kom hem, på kvällen efter badet tog jag febern på båda två och de visade sig ha 38 och 38,2 grader...inte jätte högt men trots allt feber. Förskolan hade tagit febern på tjejerna på dagen och då hade de inte haft feber. Hm vad säger man om det här? man får helt enkelt bita i det sura äpplet och inse att personalen verkar ha bättre koll än vad man själv verkar ha. Hur som helst så var vi hemma idag och tog det lite lugnt. Det var trots allt min sista dag hemma som mamma ledig för på Måndag så börjar man att jobba och det är nog mycket därför som man är lite extra gåpåig med inskolningen. Man vill ju så gärna att tjejerna ska komma in i det innan Måndag. Nu har jag och Chrille kommit överens om att han ska lämna nästa vecka och även vara standby med tjejerna så att jag kan få komma igång med jobbet. Han har ju också en ny roll på jobbet så även han har ju mycket att stå i på sitt jobb men som IT konsult så måste man ju prestera ännu lite extra vilket gör att Chrille får ta hand om resten av inskolningen. Jag har faktiskt fasa hur det kommer att bli varje gång tjejerna blir sjuka/kräk/förkyla, kännns som man kommer att få vara hemma 2-3 veckor innan sjukdommen gått igenom båda två...vad kommer arbetsgivaren säga om så lång vabb???????? Det är ju faktiskt så att det inte ofta blir sjuka samtidigt utan först kanske Olivia blir sjuk och då är hon det kanske 1 vecka sedan så är det dags för Cornelia...huuua...och sedan är det väl min och pappas tur! Oj vi gick visst - 1000 kronor denna månad!!! Blir det framtiden? Nej nu kanske jag överdriver men man börjar ju faktiskt fundera.

Jag tackar speciellt min svärmor idag för att du läser min blogg! Då du har massor av erfarenhet utav Förskole yrket så ska det bli väldigt roligt att höra vad du tycker och tänker om tjejernas inskolning när ni kommer ner på middag imorgon.

Jag skapade ialla fall ett jätte fint Collage på tjejerna som de ska ha på väggen på Förskolan. På den har de både bilder på dem själva, mamma, pappa, farmor, farfar, mormor, morfar och deras kusiner. Chrille åkte och lämnade det i morse till Förskolan så får se om det sitter uppe på Måndag när vi kommer.

Skönt med Fredag ialla fall men då tjejerna var sjuka idag och Chrille var på jobbet så blev det ju ingen klippning för mig idag...klippte mig själv istället, fniss! Hm hur svårt kan det vara, behövde kortare lugg och ordnade det..fram med saxen och vips så var det klart. Klippte lite bak också men det var svårare. :-/ En sak är säker jag trivs mycket bättre i kort hår än i långt, jag fullkomligt avskyr när luggen blir för lång och håret känns omvårdat då klipper jag det hellre själv än att gå och känna mig som en luffare.

Hoppas ni alla får en trevlig kväll för det tänker jag i alla fall ha!!!

Skänker mycket värme och kramar till alla nära och kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar