tisdag 26 januari 2010

Duktiga tjejer!

Idag så är man en stolt mamma då båda tjejerna var ensamma hela dagen + att de lyckades sova sitt första sov pass på Förskolan! Jag hade ju tagit med deras gose djur och deras kuddar så att de skulle känna sig trygga. Olivia ville inte släppa hunden på hela tiden och Cornelia ville bara gå runt med kudden...till och med när det var dags för lunch så vägrade Cornelia att släppa kudden. Slutade med att Navida fick mata Cornelia medans hon höll i kudden...inte bra alls men de får vara noga med att inte visa kuddarna eller djuren innan vilan så kanske det fungerar ännu bättre. Tycker ändå att tjejerna varit väldigt duktiga idag och vi har kommit långt i inskolningen. Imorgon så ska de även få testa och äta mellanmål efter sovpasset.

Efter jag hade lekt med tjejerna en stund på Förskolan så åkte jag iväg till Täby Centrum där jag åt en lunch, strosa runt och ordnade med en klipp tid tills på Fredag. Jag tycker att jag är värd att få snygga till mig lite inför den stora dagen på Måndag. Börjar ju nämligen att jobba då...börjar att kännas i magen nu...NERVÖS! Tänk om min mamma hjärna har glömt allt, minnet kanske inte fungerar som det ska...man vet ju hur förvirrad man har varit i huvudet efter dessa månader hemma. Det är bara att hålla tummarna att man inte gör bort sig alldeles för mycket första dagen...första intrycket är ju alltid viktigast, det blir att hålla låg låg profil! :-)))

Chrille var även till Täby Doktorn idag
med lilla Olivia då hon hostat en hel del. De kollade örona, halsen, inge feber, lyssnade på hjärtat och lungor men allt såg bra ut men de skrev ut lite host medecin som ska vara både renande och slemlösande så det är bra. Det var ialla fall ingenting som smittade så nu behöver man inte vara orolig för Förskolan.

På Lördag blir det lite fest också, då ska ju Olivia och Cornelias lilla kusin Tilda döpas! Tänk vad tiden går fort, redan 5 mån gammal!

Tjejerna har varit så gosiga ikväll och tror kanske att de har saknat mamma och pappa lite idag. Olivia har kramat mig så mycket och legat länge hos mig i soffan och Cornelia låg länge, länge hos mig i soffan efter hon hade fått välling och bara mös! Såååå mysigt med gosiga barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar