tisdag 5 januari 2010

Vackra vinterdagar!

Stora virvlande snöflingor, fyrverkerier, en stor fullmåne, varma eldar, champange, god mat (8-rätters), mjuka barnfötter och trevligt sällskap - så beskriver jag denna Nyårsafton. Just snöflingorna och den stora vackra fullmånen gjorde denna Nyår så sagolik på något magiskt sätt! Hoppas att det betyder att det även blir en fint år med mycket roligt som händer.

Det nya året kommer att börja väldigt händelsefullt då jag ska skola in tjejerna på en förskola i Viggbyholm nu i januari och så börjar jag att jobba igen den 1:a Februari så det är mycket att tänka på just nu. Sedan så fyller min kära mor 60 år den 1:a Juni och bjuder oss alla på en veckas firande i Frankrike där vi ska få bo på ett slott i 5 dagar - allt möjligt roligt står denna vecka på programmet bland annat så ska vi till Disney World vilket blir spännande att se vad tjejerna tycker om att se Kalle och alla från Disney. Vi ska sälja lägenheten då vi redan till Midsommar kommer att flytta in i vår nyproducerade villa! Tjejerna fyller 2 år 2:a Juli! Till hösten så är det även en utlandsresa med hela Olsson släkten där vi även ska fira Catrin som fyllt 30 år! Detta är de stora sakerna som jag vet om just nu så man har ju en del förväntningar på detta år - 2010!!!

Vi har som sagt var haft underbara dagar i Västerås både hemma hos syrran och hemma hos mamma. Vi firade Nyårs afton med syrran och ett annat par ifrån Stocholm vilket var jätte mysigt, sedan så åkte vi hem till min mor på Nyårsdagen och stannade där tills idag Tisdag. Jag och Chrille fick 2 dagar där vi fick göra lite vad vi ville och vi hade länge planerat och längtat efter att få njuta av bara tystnad och mysa på bio - vi såg The Moon eftersom jag har läst alla böckerna så var jag ju tvungen att dra med mig mannen och kika på den. Vi shoppade en hel del kläder också innan bion så nu har man lite nytt att ha på sig när man ska tillbaka till jobbet.

Hur mysigt det än är att träffa alla Västeråsare så är det så skönt att äntligen bara få sitta och ta det lugnt hemma här i Hägernäs Strand! Tror nog också att mormor drog en djup lättnad och suck när vi satte tjejerna i bilen och sa hej då! Hon sa med lite skämt i tonen... -ja det blir som att slå ner damluckan när ni åker...hi hi...jag försår henne verkligen!!! Tjejerna är inte lätta att umgås med just nu, speciellt Cornelia då hon verkar redan ha kommit i trots åldern...så fort hon inte får som hon vill (klä på henne, lyfta henne, torka henne runt mun/händerna, gå och lägga sig, gå upp etc ) så är det bara SKRIK, SKRIK OCH ÅTER SKRIK....Ja om någon av Er erfarna föräldrar läser detta så JA TACK, VILL GÄRNA HA ETT RÅD HUR VI LÖSER DETTA! Både jag och min man är så trötta på allt detta skrik och börjar få tinnitus och ständig huvudvärk! Går och lägger mig med huvudvärk och vaknar med huvudvärk... Vi har testat att ignonera henne när hon skriker men tillslut så blir man ju helt galen själv och slutar med att man skriker tillbaka. Suck...tålamodet räcker liksom inte...man måste bita sig i tungan många gånger för att inte tappa tålamodet.

Nu ska vi ialla fall vara hemma här i några dagar för att till helgen ÄNTLIGEN
få träffa mina kära svärföräldrar/tjejernas farmor och farfar. Det blev ju så tokigt innan jul då vi skulle upp och fira farmor och samtidigt ha lilla julafton hemma hos dem....och så åker vi på kräk sjukan - så jäkla typiskt! Man är ju van att alltid få träffa dem varje år så det känns verkligen i hjärtat att det är något som saknas! Vi åker ialla fall upp till helgen och då får vi ta igen den förlorade jul och de fina vinterdagarna! De ordnar alltid med så mycket mys och så har de ju den urmysiga öppna spisen som man kan sitta och värma sig vid när man varit ute och blivit kall.

Se nedan för lite Nyårsbilder!

Olivia i sin nya morgonrock!
Cornelia i sin nya morgonrock!
Jag med mina små Nyårs firare!
Jag och Cornelisen!

Jossefine, Cia och jag!

Josefine, jag och Cia!

Dennis, Chrille, Artur
Mormor leker kojja med tjejerna!
KRAM på Er alla Vänner och hoppas på att ni får ett fantastiskt År - 2010!!!

1 kommentar:

  1. God fortsättning på er... Vilka fina bilder som vanligt. Hoppas att ni har det bra och att vi kan ses och leka någon dag.
    Kramar Sandra

    SvaraRadera