måndag 25 januari 2010

Uthamra och Förskolan!

I Söndags så var vi ju ut och träffade alla vara nya grannar. Jag hade sett framemot att träffa alla föräldrar och deras barn men att stå i ring med de andra och diskutera hur vi skulle bygga vägen mellan husen, det var ju bara och glömma för min del. Förstår egentligen inte varför vi ens kunde fundera på att ta med ungarna dit. Cornelia var ju nöjd som vanligt och sprang omkring och var nyfiken på de andra barnen men sedan har vi lilla Olivia som bara skulle upp, upp och upp annars var det ett enda stort missnöje Vi träffades vid Lovisedals skolan där tjejerna kommer att gå senare när vi flyttat till Uthamra. Där hade de ju en lekplats också vilket jag testade om tjejerna skulle gilla. Eftersom de hade kängor och tjocka ytterkläder på sig så hade de så svårt att hålla balansen, så det var fullt upp att springa fram och resa på dem när de ramlade. Efter knappt att hunnit hälsat på alla i ringen så bröt tjejerna ihop, de ramlade, tappade vantarna och de var ett evigt gnäll så jag bestämde mig för att sätta ner dem i pulkorna och säga bye, bye...gallskrik från lilla Olivisen och ett snabbt hej då blev det. Pappa Chrille stannade och såg till att göra vår familjs röst hörd. Rätt trist att behöva åka men det var bättre att Chrille stannade och tog hand om förhandlingarna som är mer insatt i den biten.

På lekplatsen så hittade de ett fönster där de kunde stå och kika på varandra, då var de glada och nöjda minsann! Blev nog en och annan puss också!


Olivia älskar sin hund och var så glad och nöjd att hon fick ha honom i bilen och sedan hålla honom i famnen hela vägen in i lägenheten!


Cornelia tv med sin lilla katt och Olivia th med lilla hunden!


I bilen hem så somnade självklart båda tjejerna men fick ialla fall upp dem och i dem lite mat innan de somnade sött i sina sängar. Själv så tvärsomnade jag också och sov i nästan 2 timmar...vaknade och var helt snurrig i huvudet och kände mig väldigt illamående. Usch nej nu mådde jag verkligen inge bra, snurrade väldigt, och fick yrsel och gick in och tog en Ipren och tog febern, inte så farligt men hade 37,5 grader så det började gå uppåt. Värst var dock illamåendet och yrseln så jag gick och lade mig igen. Chrille fick ta hand om Olivia och Cornelia hela kvällen då jag knappt kunde röra mig. Fick tillslut i mig blåbärs soppa men ingen mat. Jag spydde ingenting men det var nära. Jag låg sedan och läste ett tag och somnade sedan igen för natten runt 22:00. Dagen efter mådde jag bra igen...konstigt det där. Måste ha fått en lindrig släng av vad Chrille hade i helgen. Skönt ialla fall att det inte blev värre!

Idag åkte vi ialla fall iväg till Förskolan. Vi bestämde snabbt att jag inte skulle vara med alls idag då vi skulle se hur tjejerna skulle klara det. Jag gick iväg på en liten promenad och gick sedan och satte mig och läste i deras bibliotek. Navida kom då och då och sa att det fungerade så bra så att även hon kunde lämna dem en stund för att gå och hämta maten åt alla barnen. Så skönt att höra. Hon tyckte även att vi skulle testa att låta dem sova Lunch där och jag invände inte utan lät henne testa. Tänkte dock på att de inte hade sina kuddar eller gosedjur så det skulle verkligen varit konstigt ifall det skulle fungera men man vet ju aldrig. Runt klockan 12:00 så kom dock Navida ut med Cornelia i armen och Olivia gående bredvid sig. Det hade inte gått så bra då Cornelia inte ville vila utan var väldigt ledsen. Hon hade försökt en stund men nej det gick inte så därför så avbröt hon och kom ut med dem till mig. Hon sa att om Olivia hade fått legat en stund till så hade hon nog somnat. Så typiskt..men så är det att ha två stycken! Skulle ju inte bara kunnat ta Cornelia med mig och lämnat Olivia kvar...lite för bökigt eller? Nej det skulle inte ha gått. Hoppas att det fungerar bättre imorgon då har jag med deras kuddar och deras gosedjur som de älskar.
Tjejerna har fått egna platser där de ska hänga sina kläder! Så gulligt med namntavlor somdet står deras namn på. Man blev lite rörd i mamma hjärtat när man såg namnen.

Cornelias plats!

Olivias plats!

Nu är det läggdags, ialla fall för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar